در یک ماه گذشته در البرز ؛

جان باختن سه نفر بر اثر استنشاق گاز مونو کسید کربن

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی البرز گفت: ماه گذشته در اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن سه نفر دراثر مسمومیت شدید جان خود را ازدست دادند.

جان باختن سه نفر بر اثر استنشاق گاز مونو کسید کربنمهرداد بابایی ،رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،گفت:تعداد افرادی که در ماه گذشته در اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن دچار مسمومیت و گاز گرفتگی شده و از خدمات اورژانس البرز بهره‌مند شدند، ۱۱۶ نفر بود که از این تعداد ۷۸ نفر ضمن دریافت خدمات درمانی، توسط آمبولانس‌های اعزامی اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند و ۳۵ نفر نیز از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند و  ۳ نفر در اثر مسمومیت شدید جان خود را از دست دادند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی البرز  گفت: همچنین در ماه گذشته ۱۱ هزار و چهارصد و پنجاه و شش نفر نیز از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی برخوردار شدند و  تعداد بیماران اعزامی به مراکز درمانی توسط آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ البرز بالغ بر پنج هزار و سیصد و هفتاد و شش نفربود و پنج هزار و هشتصد و سی و هفت نفر نیز از خدمات درمان سرپایی بهره‌مند شدند.

او  در ادامه گفت: همچنین در آذر ماه ۹۸ تعداد تماس تلفنی پاسخ داده شده توسط پرستاران تریاژ تلفنی اورژانس ۱۱۵ البرز در قالب ارائه مشاوره به بیماران و اعزام آمبولانس، ۴۱ هزار و چهارصد و سی و دو تماس تلفنی بود.

او افزود:طی پاسخگویی به این تعداد تماس و پس از تریاژ و اولویت بندی صورت گرفته، تعداد سیزده هزار و سیصد و بیست و چهار ماموریت نیز توسط تکنسین‌های پرتلاش اورژانس انجام شد.

بابایی گفت: از جمله این ماموریت ها ، هزار و چهارصد و یک مورد امداد رسانی به حوادث ترافیکی و یازده هزار و نهصد و بیست و سه ماموریت نیز به منظور درمان و انتقال بیماران و مصدومین حوادث غیر ترافیکی بود.

انتها پیام.خ/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.