سلامتی‌تان را با ۶ حبه سیر پخته تضمین کنید

سیر یکی از طعم دهنده های طبیعی غذا است و استفاده از آن در وعده‌های غذایی تاثیر شگفت‌انگیزی بر سلامتی‌تان خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سیر یکی از مواد غذایی پر مصرف است که به شکل‌های مختلفی در غذا‌ها استفاده می‌شود و به عنوان یکی از طعم دهنده‌ها در غذا‌ها استفاده می‌شود. استفاده کردن از سیر پخته فواید زیادی برای بدن به همراه خواهد داشت. به همین دلیل روزانه ۶ عدد سیر پخته شده می‌تواند برای بدن بسیار مفید بوده و تاثیر زیادی بر سلامتی افراد بگذارد.

برای این کار به ۶ حبه سیر نیاز دارید. کافی است سیر را تمیز کنید و اجازه دهید بیست دقیقه استراحت کنند. سپس آن‌ها را در فر قرار دهید تا نرم شوند. در نهایت آن‌ها را از فر درآورده و اجازه دهید تا خنک شوند و میل کنید.

فواید معجزه گر سیر

یکی از مهم‌ترین خواص و فواید سیر، افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن است. این مسئله موجب کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های شایع از جمله سرماخوردگی می‌شود. بررسی‌ها نشان داده است مصرف روزانه سیر در بهبود علائم سرماخوردگی بسیار موثر است؛ بنابراین به افرادی که دائما از بیماری سرماخوردگی رنج می‌برند، توصیه می‌شود در رژیم غذایی خود از سیر استفاده کنند. در واقع مصرف سیر خطر ابتلا به بیماری‌های شایع مانند آنفلوانزا و سرماخوردگی را به طور چشمگیری کاهش داده و در صورت ابتلا به این بیماری‌ها، شدت بیماری را نیز کم می‌کند.

فواید سیر پخته

سیر دارای خاصیت آنتی اکسیدانی قوی است، این خواص از آلیسین موجود در سیر می‌آید که یک ترکیب سولفوری است و با مهار رادیکال‌های آزاد از سرطان کبد پیشگیری می‌کند. در واقع خواص سیر از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند و باعث مرگ سلول‌های سرطانی می‌شود.

خوردن سیر باعث کاهش کلسترول بد (LDL) خون می‌شود، اما اثر چندانی بر کلسترول خوب (HDL) ندارد. آلیسین، سلنیوم و ویتامین C موادی هستند که خاصیت آنتی اکسیدانی سیر را افزایش می‌دهند و به دفع سموم شیمیایی از کبد کمک می‌کنند. یکی دیگر از ویتامین‌های موجود در سیر ویتامین B۱۲ است. ویتامین B۱۲ از التهاب در کبد جلوگیری می‌کند.


بیشتر بخوانید: خواص باور نکردنی سیر + مضرات احتمالی سیر


این ماده معجزه‌گر میزان کلسترول و تری گلیسیرید خون را کاهش می‌دهد، رگ‌ها را تمیز و پاکسازی کرده و خاصیت ارتجاعی آن‌ها را افزایش می‌دهد، فشارخون را به خوبی تنظیم و کنترل می‌کند، واکنش‌های ایمنی بدن را افزایش می‌دهد، روند دفع فلزات سنگین از بدن با سرعت بیشتری انجام می‌شود و سلامت استخوان‌ها افزایش می‌یابد، احساس خستگی کمتر شده، راندمان جسمی و روحی افزایش می‌یابد، با خوردن سیر طول عمر سلول‌ها بیشتر شده و مانع تشکیل رگ‌های واریسی می‌شود، مفاصل کمتر آسیب می‌بینند و ریه‌ها پاکسازی و تمیز می‌شوند، انگل‌های روده دفع شده و میزان قند خون کنترل می‌شود، افرادی که دچار یبوست می‌شوند با مصرف سیر پخته می‌توانند از بروز آن پیشگیری کنند، خطر بروز عفونت در دستگاه ایمنی کاهش می‌یابد.

فواید سیر پخته

زمانی که این ۶ حبه سیر را میل می‌کنید لازم است که در ۲۴ ساعت آینده به میزان حداقل ۲ لیتر آب بنوشید و از مواد غذایی زودهضم مانند سبزیجات بیشتر استفاده کنید. بهتر است این کار را آخر هفته‌ها و در روز‌هایی که از خانه خارج نمی‌شوید انجام دهید. بدانید که مصرف سیر یکی از بهترین شیوه‌ها برای دریافت سریع خواص یک ماده غذایی ایده آل است. توصیه می‌کنیم هر ماه حداقل یک مرتبه این ۶ حبه سیر را آماده کرده و میل کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۹:۵۳ ۰۹ دی ۱۳۹۸
هر وقت برنج دم میکنید چند حبه سیر لای پلو بگذارید تا دم بکشد بعد بخورید خیلی خوشمزه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۹ دی ۱۳۹۸
سیر خام چطوره
Iran (Islamic Republic of)
حمید لاری
۱۴:۲۸ ۰۹ دی ۱۳۹۸
سلام عالی بود ممنون ولی با بوی بد سیر چه کنیم راهکار دهید
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۶:۳۷ ۰۹ دی ۱۳۹۸
راهكار را هم گفته اخر هفته و از خانه خارج نشويد در غير اين صورت راهي ندارد !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۹ دی ۱۳۹۸
واقعا معجزه گر است
Iran (Islamic Republic of)
لیلا اکبری
۰۱:۱۷ ۰۹ دی ۱۳۹۸
سلام
از اطلاع رسانی شما خیلی ممنون
موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۵۷ ۰۸ دی ۱۳۹۸
سیر یک داروی معجزه گر است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۱۳ ۰۹ دی ۱۳۹۸
بوی بد سیر بعد از مصرفش با جویدن چند برگ جعفری رفع میشود