فرماندار شهرستان کرمانشاه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کرمانشاه گفت : سواد، ابزاراصلی توسعه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،فضل‌الله رنجبر فرماندار شهر کرمانشاه ضمن تبریک هفته سواد‌آموزی، سواد را ابزار اصلی توسعه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دانست.

او میزان بهره‌مندی مردم از حداقل سواد خواندن و نوشتن را یکی از شاخص‌های توسعه سریعتر برشمرد و گفت : ریشه‌کنی بی سوادی بر توسعه و پیشرفت یک کشور اثر می‌گذارد و با توجه به مفهوم جدید سواد، شهروندان یک کشور برای حضور فعال در جامعه به چیزی فراتر از خواندن و نوشتن نیاز دارند.

رییس شورای پشتیبانی گفت: سواد اطلاعاتی یکی از نیاز‌های اصلی هر انسان در جامعه می‌باشد و به عنوان یک اولویت جهانی مطرح می‌شود که فرد برای حل مسائل و مشکلاتش مورد استفاده قرار می‌دهد.

 نوروزی‌فرد معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان با اشاره به موفقیت‌های سواد آموزی استان درکسب رتبه برتر در هشت آیتم اجرای طرح‌های مکمل درکلاس‌های سوادآموزی گفت: درمراکز یادگیری محلی آموزش مهارت‌های اساسی زندگی، حقوق شهروندی و حرفه‌آموزی انجام می‌گیرد که با تلفیقی از مهارت وآموزش تغییر معنا‌داری در زندگی افراد حاصل می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.