حوزه پرورشی با نشاط‌ترین و فعال‌ترین بخش مدرسه است

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان حوزه پرورشی را با نشاط‌ترین و فعال‌ترین بخش مدرسه دانست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمید قنبری مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان در گردهمایی مشاورین، معاونان و مربیان پرورشی عشایر استان گفت: حوزه پرورشی با نشاط‌ترین و فعالترین بخش مدرسه است.

او اظهار کرد: پرورشی روح انرژی بخش مدرسه است و اگر در مدرسه‌ای فعالیت پرورشی صورت نگیرد یا کم رنگ باشد پویایی آن از بین می‌رود در واقع بدون فعالیت پرورشی مدرسه کامل نیست.

قنبری با مهم دانستن نقش مشاور و مربی پرورشی در تربیت دانش آموز بیان داشت: حوزه پرورشی وظیفه رشد تربیتی و اجتماعی دانش آموز را بر عهده دارد، یک مربی باید سرپا انگیزه، تلاش و دلسوزی باشد بتوان پشت کار، وجدان کاری و مسئولیت پذیری را در فراگیران ایجاد کند تا جامعه‌ی با اخلاق داشته باشیم.

حوزه پرورشی با نشاط‌ترین و فعال‌ترین بخش مدرسه است

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان با اشاره به سند تحول بنیادین ادامه داد: این سند برای معلم همانند یک چراغ راهنما و نقش راه است که همه‌ی ابعاد آموزشی و تربیتی مدرسه را در بر می‌گیرد و به گونه‌ای طراحی شده است که دانش آموز را برا ایفای نقش خود در اجتماعی به عنوان یک شهروند مفید تربیت کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: بر هر معلمی لازم است که از چگونگی اجرا شدن و دستورالعمل‌های این سند آگاهی لازم را داشته باشد تا بتواند آن را برای دیگر شرکای آموزش و پرورش بخصوص اولیا تبیین کند.

او با اشاره به تسهیل کننده بودن معلم در راه اجرا شدن این سند اظهار داشت: وظیفه معلم و مربیان پرورشی این است که ابعاد مختلف این سند را بسناشد و آن‌ها را به صورت ساده و قابل فهم برای دانش آموزان تببین و اجرایی کند.

قنبری اذعان داشت: دانش آموز عشایری نیاز‌ها سوال‌هایی فراتر از دیگر دانش آموزان دارد و شایسته است معلم همیشه آماده باشد و در قالب اجرا شدن سند تحول بنیادین مسائل مربوط به قرآن و عترت را نیز به آن‌ها آموزش دهد.

حوزه پرورشی با نشاط‌ترین و فعال‌ترین بخش مدرسه است

او گفت: عدالت آموزشی و تلاش در راستایی اجرا شدن آن مهمترین وظیفه ما است، چرا که اگر در مدرسه و آموزش عدالت اجرا نشود عدالت اجتماعی نیز نادیده گرفته می‌شود پس باید بگونه‌ای تلاش کنیم که عدالت در مدرسه آموزش داده شود، در خانه تثبیت شود و در نهایت در بطن جامعه اجرا شود اینگونه است که رسالت ما انجام شده است.

رضا فرامرزی معاون پرورشی آموزش و پرورش عشایر خوزستان در گردهمایی مشارین، مربیان و معاونین پرورشی عشایر استان گفت: مربیان و معاونین پرورشی سربازان خط مقدم عرصه‌ی تعلیم و تربیت هستند.

او با مهم جلوه دادن حوزه پرورشی در مدارس افزود: امروزه تمام عوامل و کادر مدرسه باید نیرو‌های تربیتی و فرهنگی باشند چرا که دشمنان انقلاب و اسلام برنامه‌های بسیاری را برای تخریب نسل جوان دارند.

فرامرزی اظهار داشت: مربی و معاون پرورشی سرباز خط مقدم عرصه تعلیم و تربیت به شمار می‌رود که به پرورش روحی، روانی و جسمی دانش آموز اهتمام می‌ورزد.

حوزه پرورشی با نشاط‌ترین و فعال‌ترین بخش مدرسه است

او بیان کرد: امید می‌رود اکنون دوره شکوفایی فعالیت‌های پرورشی باشد و قدم‌های خوبی در حیطه پرورشی در راستای تحقق سند تحول برداشته شود؛ از جمله عوامل موفقیت نیرو‌های پرورشی در این راستا می‌توان به بصیرت، دلسوزی، حسن خلق و برقراری تعامل با سایر همکاران آموزشگاه و همچنین دستیابی به سلاح علم و دانش اشاره کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: در دوران‌های تثبیت ارزش‌های انقلاب، دفاع مقدس و دوران سخت جنگ نرم که امروزه بر جامعه حاکم است وظیفه معاونان پرورشی برای حفظ میراث عظیم انقلاب اسلامی بیشتر می‌شود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش عشایر خوزستان با بیان این که نماز ستون دین، استوارترین و بهترین راه برقراری ارتباط انسان با معبود است افزود: نماز سرچشمه همه کمالات، پاکی‌ها و فضایل انسانی است که در فرهنگ اسلامی جایگاه نماز به عنوان پایه و عمود دین و راس عبادت ها است و باید این مهم از دوران کودکی و دبستان به خوبی آموزش داده شود.

حوزه پرورشی با نشاط‌ترین و فعال‌ترین بخش مدرسه است

او توجه به مبانی و ترجمه ذکر‌های نماز و آموزش آن به دانش آموزان در مقطع ابتدایی امری بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: عفت و پاکدامنی، رعایت اخلاق حسنه، گرایش به خوبی‌ها و دوری از منکرات از معیار‌ها و ثمره اقامه نماز در جامعه است که باعث رواج عدالت و پاکی و ایجاد وحدت و همدلی را به دنبال دارد.

فرامرزی بیان داشت: مسابقات قران، عترت و نماز محلفی برای انس با معنویات و تعالی روح دانش آموز است و فرصتی برای رشد و کمال اخلاقی اوست.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.