با حضور وزیر علوم،تحقیقات و فناوری صورت گرفت:

افتتاح نمایشگاه ۲ هزار و پانصد عنوان کتاب برگزیده در مدرسه فیضیه قم

نمایشگاه تخصصی و دائمی، آثار برتر و برگزیده علوم انسانی اسلامی با حضور وزیر علوم و مدیر حوزه‌های علمیه در مدرسه علمیه فیضیه قم افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، نمایشگاه تخصصی و دائمی، آثار برتر و برگزیده علوم انسانی اسلامی عصر امروز با حضور دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در مدرسه فیضیه قم افتتاح شد.در این نمایشگاه دو هزار و پانصد عنوان کتاب برگزیده در هفده رشته تخصصی علوم انسانی، اسلامی و در قالب سه هزار جلد در معرض دید و بهره گیری اندیشمندان و پژوهشگران و استادان حوزه و دانشگاه قرار گرفته است.

این نمایشگاه یکی از برنامه‌های طرح گفتمان علمی انقلاب اسلامی است که با هدف زمینه سازی مناسب برای نظریه پردازی، تولید دانش، نقد عالمانه و معرفی روش‌مند و مستمر آثار فاخر و برگزیده عالمان و محققان حوزه به مجامع علمی داخل و خارج دبیرخانه انجمن‌ها و قطب‌های علمی حوزه اجرایی شده است.

شناسایی و انتخاب مستمر و روش‌مند آثار برگزیده و برتر علوم انسانی، اسلامی، معرفی این آثار در مجموعه کتابشناخت گفتمان علمی انقلاب اسلامی، تهیه سامانه نرم افزاری کتابشناخت، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی این آثار در حوزه‌ها و دانشگاه‌های کشور و نشست‌های تخصصی در مراکز علمی و دینی با محوریت آثار برگزیده مهمترین محور‌های این طرح است

آیت الله اعرافی در مراسم افتتاح این نمایشگاه، حوزه و دانشگاه را دو پایگاه مهم اداره‌ای کشور و گفتمان انقلاب اسلامی خواند و تصریح کرد: برای تعالی اسلام و انقلاب تعامل این دو نهاد بسیار مهم است.

او با اشاره به تعامل حوزه و دانشگاه در زمینه‌های متعدد، افزود: یکی از محور‌های مهم این تعامل حوزه علوم انسانی، اسلامی و اجتماعی است که باید ادامه یابد.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: طرح گفتمان علمی انقلاب اسلامی آغازی برای شناخت قوت‌ها و سرمایه‌های موجود و کاستی‌ها و نیاز‌های آینده است و بر آمادگی حوزه‌های علمیه در این باره تاکید کرد.

غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم دستاورد‌های علمی گسترده در کشور در چهل سال گذشته را نشان دهنده رویکرد علمی انقلاب اسلامی دانست.

انتهای پیام/ الف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار