ضرورت مناسب سازی محیط شهری برای تردد معلولان در اردبیل

سرپرست فرمانداری اردبیل از ضرورت مناسب سازی محیط شهری اردبیل برای تردد معلولان در دستور کار همه دستگاه‌ها قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه، سرپرست فرمانداری اردبیل صبح امروز در جلسه کمیته مناسب سازی محیط شهری گفت: ساماندهی و مناسب سازی محیط شهری بمنظور دسترسی معلولین و جانبازان و رفع موانع مشارکت و حضور افراد معلول در محیط شهری بویژه اماکن عمومی باید در دستور کار همه دستگاه‌ها قرار گیرد.

او با بیان اینکه برای تردد و دسترسی افراد دارای مشکل جسمی و حرکتی در ادارات و اماکن عمومی باید تدابیر لازم اندیشیده شود افزود: ظرف دو هفته آینده مشکلات موجود در این بخش احصاء و برای رفع آن‌ها برنامه ریزی لازم انجام می‌گیرد.

سرپرست فرمانداری اردبیل بیان کرد: رعایت ضوابط در ساخت و ساز‌ها و نظارت دقیق بر اعمال آن از سوی دستگاه‌های متولی از جمله نظام مهندسی، شهرداری‌ها و سایر ارگان‌ها و مراجع ذیربط بویژه در اجرای پروژه‌ها با کاربری عمومی و خدماتی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

امامی یگانه با بیان اینکه عمده مشکل معلولان در فضای شهری و اماکن عمومی عدم اجرای مناسب رمپ، ورودی ها، آسانسور‌ها و سرویس‌های بهداشتی گفت: نسبت به اصلاح برخی ایرادات در معابر عمومی و ساختمان‌های شهر اردبیل اقدام شده، ولی هنوز برای ایجاد ساز و کار‌های مناسب موضوع باید با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.