برگزاری دوره تربیت مربی آشنایی و اُنس کودکان با قرآن کریم در ملایر

کارشناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر گفت: دوره تربیت مربی آشنایی و اُنس کودکان با قرآن کریم در این شهرستان برگزار می‌شود.

برگزاری دوره تربیت مربی آشنایی و اُنس کودکان با قرآن کریم در ملایربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ایرج یارمحمدی، کارشناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایربا اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر در طول سال گفت: این برنامه‌ها با هدف ترویج فرهنگ قرآنی برگزار می‌شود.

او به برگزاری دوره تربیت مربی قرآنی دوره پیش دبستانی اشاره کرد و افزود: این دوره با هدف تربیت نیرو‌های متبحر در زمینه آموزش مفاهیم و معارف قرآنی به کودکان ۴ تا ۶ سال طراحی شده است و مربیان قرآنی پس از شرکت در این دوره و اخذ گواهی آن، مجوز تدریس قرآن برای کودکان در مراکز مجاز ازجمله موسسات و خانه‌های قرآن و عترت را خواهند داشت.

کارشناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر افزود: در اجرای این طرح و برگزاری دوره‌های مربوطه، علاقمندان به معلمی و تدریس آموزش قرآن کودکان در مقطع سنی ۴، تا ۶ سال پس از احراز شرایط عمومی و اختصاصی از جمله دارا بودن گواهی پایان دوره سطح ۳ قرائت، دارا بودن گواهی پایان دوره آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم (سطح۲) و در ۱۳۰ ساعت آموزش حضوری و غیرحضوری شامل دروس روانشناسی تربیتی، رشد و پرسمان کودک شرکت می‌کنند.

یارمحمدی افزود: هم‌چنین مربیان در این دوره مهارت‌های مربی کودک، کاردستی و نقاشی خلاق، مهارت‌های مربی کودک، شعر، سرود و قصه‌گویی خلاق، مهارت‌های مربی کودک، بازی و نمایش خلاق، روش تدریس، کارورزی و فنون کلاسداری، سبک زندگی قرآنی، حفظ سوره و آیات منتخب و بهداشت کودک را فرا می‌گبرند.

او گفت: در پایان پس از ۴۰ ساعت تدریس به عنوان کارآموز (در مراکز قرآنی و یا خانه‌های قرآن و عترت سازمان دارالقرآن الکریم و یا در صورت عدم دسترسی به آنها، در مهد‌های کودک معتبر که دارای مجوز از نهاد‌ها و ارگان‌های دولتی هستند) گواهی حضور موفق در آن مرکز را به اداره امور قرآنی ارائه خواهد داد.

کارشناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایرادامه داد: در پایان دوره کارآموزی و پس از موفقیت در آزمون‌های پایانی، ضمن اخذ گواهینامه طرح تربیت مربی آشنایی و اُنس کودکان با قرآن کریم- سطح یک، به عنوان معلمان دوره‌های آموزش قرآن کودکان ۴ تا ۶ ساله در مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت و سایر مراکز و تشکل‌های قرآنی مجاز، به تدریس می‌پردازند.

یارمحمدی بیان کرد: تاکنون حدود ۱۲۰ نفر در آزمون ورودی شرکت کردند که ۶۲ نفر قبول شده و دوره در حال برگزاری است.

او افزود: اساتید این دوره آموزشی از تهران هستند و در پایان به پذیرفته شدگان گواهینامه از سازمان دارالقرآن کشور اعطا می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.