۱۵ دی آخرین مهلت پلاک‌کوبی دام‌ها در استان ایلام است

مدیر کل دامپزشکی ایلام با اشاره به اینکه ۱۵ دی آخرین مهلت پلاک‌کوبی دام‌ها در استان ایلام است، گفت: پلاک‌کوبی دام در سراسر ایران اجباری شده است.

۱۵ دی آخرین مهلت پلاک‌کوبی دام‌ها در استان ایلام است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ وهاب پیرانی اعلام کرد : پلاک‌دار کردن دام‌ها ضرورت پیدا کرده و تمامی دام‌داران فرصت دارند تا ۱۵ دی نسبت به پلاک‌کوبی دام‌های خود اقدام کنند.

او افزود: دام‌داران به اتحادیه دامداران و معاونت بهبود تولیدات امور دامی در استان مراجعه کنند و تا زمان کافی وجود دارد پلاک‌کوبی دام‌های خود را انجام دهند.

مدیرکل دام‌پزشکی ایلام گفت: برای جلوگیری از قاچاق و هویت‌دار کردن تمام دام‌های کشور طرح پلاک‌کوبی دامی در سراسر ایران اجباری شده است.

او افزود : اگر دام‌ها با یک شماره و کد مشخص ثبت شوند، هنگام فروش با همان کد واگذار می‌شوند و این امر ردیابی امر قاچاق را برای مامورین آسان می‌کند.

پیرانی تاکید کرد : از اهداف فرعی این طرح پوشش واکسیناسیون فراگیر دام‌ها است؛ زمانی که تمامی دام‌ها کارت شناسایی داشته باشند، امر واکسیناسیون آسان‌تر می‌شود و از این راه دام‌های واکسن‌داده نشده از واکس‌داده شده تشخیص داده می‌شود.

انتهای پیام/ه

برچسب ها: دام پزشکی ، مایه کوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.