وجود ۲۳۰ واحد ذخیره خون نادر منجمد در بانک خون

دبیر ستاد بزرگداشت روز ملی خون‌های نادر گفت: کشور ما از معدود کشور‌هایی است که قادر است خون نادر را برای بیماران تامین کند.

تامین خون نادربه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی مقدم، دبیر ستاد بزرگداشت روز ملی خون‌های نادر  در خصوص خون‌های نادر موجود در بانک اطلاعاتی سازمان، گفت: در حال حاضر، بیش از یک هزار نفر دارای خون نادر شناسایی شده اند و از این تعداد کمتر از ۱۰۰ نفر خون بسیار نادر دارند.

او افزود: این افراد در ۱۸ گروه خونی بسیار نادر شناسایی شده اند و گروه‌های خونی، چون ایندین و ارهاش نال در این دسته قرار می‌گیرند.
 
دبیر ستاد بزرگداشت روز ملی خون‌های نادر، تامین خون نادر را در کشور ما اوج تامین عادلانه خون سالم دانست و افزود: در این موارد عدالت در تامین خون بسیار دشوار می‌شود، اما کشور ما از معدود کشور‌هایی است که قادر است خون نادر را برای بیماران تامین کند.

 ایران، قادر به تامین خون نادر برای بیماران است

مقدم از وجود ۲۳۰ واحد ذخیره خون نادر منجمد در بانک خون نادر سازمان خبر داد و گفت: ایران یکی از ۲۳ کشوری است که عضو بانک بین المللی خون‌های نادر است و می‌تواند از ذخیره جهانی خون‌های نادر برای بیماران نیازمند به خون استفاده کند.

او تاکید کرد: خون نادر، گوهری است که در این بانک خون همه مردم دنیا را به هم پیوند داده و نزدیک کرده است.

گفتنی است، ۲۱ دی روز ملی خون‌های نادر مصادف با سالروز تولد اسرا، دردانه انتقال خون با گروه خونی بمبئی است که در سال ۹۰ با تامین خون سازگار، نجات پیدا کرد تا امسال ۹ سالگی خود را جشن بگیرد. فراوانی گروه خونی "بمبئی" یک نفر در هر ۱.۵ تا ۲ میلیون نفر است. 

به همین مناسبت مراسم بزرگداشتی در تاریخ ۱۹ دی در سالن اجتماعات بیمارستان شریعتی برگزار و از اهدا کنندگان و برگزیدگان این حوزه تجلیل می‌شود.
 
انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار