اجرای طرح تعطیلات زمستانی نجات بخش آلودگی هوا اما درگیر چرخ‌دنده‌های اداری

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تحریم‌ها تاثیری بر هنر و فرهنگ غنی ایران ندارد و امروز شاهد فروش محصولات صنایع دستی در داخل و خارج کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه مراسم گشایش نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی در بندرعباس گفت: تحریم‌ها تاثیری بر هنر و فرهنگ غنی ایران ندارد و امروز شاهد فروش محصولات صنایع دستی در داخل و خارج کشور هستیم.

مونسان با اشاره به اینکه صنایع‌دستی مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است، افزود: برگزاری این نمایشگاه نشان دهنده ایجاد شغل و کارآفرینی در بخش صنایع‌دستی با هزینه‌های بسیار پایین، حجم سرمایه‌گذاری اندک و کم‌ترین فشار به دولت است.

او با اشاره به اینکه طرح تجاری‌سازی صنایع‌دستی از دو سال پیش آغاز شده است، گفت: در این مدت تلاش شد بر طراحی مبتنی بر سلیقه مشتری و بازار کار کنیم، زیرا برخی طرح‌ها در قدیم مانده بود و سلیقه امروز مشتری دیگر آن را نمی‌پسندید.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه باید بر روی بازار‌های جدید و بسته‌بندی نیز تمرکز بیشتری داشته باشیم، افزود: زحمات صنعتگران و هنری که خلق می‌کنند نباید به‌صورت فله‌ای به فروش برسد بلکه باید در بسته‌بندی‌های مناسب و با ارزش افزوده بیشتری به فروش برسانیم.

مونسان گفت: جوانان تحصیل‌کرده زیادی در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در حال فعالیت و کارآفرینی هستند، اما حمایت مناسبی از آن‌ها نمی‌شود.

او با اشاره به اینکه موضوع بیمه هنرمندان صنایع‌دستی دو سال است که در دولت پیگیری می‌شود، اما متاسفانه بودجه‌های اندک به آن اعطا می‌شود، افزود: امیدواریم سازمان برنامه‌وبودجه کشور به موضوع بیمه هنرمندان صنایع‌دستی توجه کافی کند تا شرمنده هنرمندان این بخش نباشیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به موضوع طرح تعطیلات زمستانی هم اشاره کرد و گفت: اجرای طرح تعطیلات زمستانی سبب کاهش آلودگی هوا و رونق گردشگری در کل کشور به‌ ویژه استان‌های جنوبی می‌شود، اما متاسفانه به این موضوع توجه چندانی نشد و این طرح در چرخ‌دنده‌های اداری گیر کرد.

مونسان افزود: همچنان پیگیر اجرای این طرح هستیم و امیدواریم مسئولان با کسب تجربه از اتفافات رخ داده در سال جاری در خصوص آلودگی هوا و تعطیلی مدارس در استان‌های مختلف، این طرح مورد تصویب قرار بگیرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار