کاهش ۳۳ درصدی بارندگی‌های استان همدان در مقایسه با پارسال

معاون مطالعات شرکت آب منطقه‌ای همدان از کاهش ۳۳ درصدی بارش‌های جوی امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

کاهش ۳۳ درصدی بارندگی‌های استان همدان در مقایسه با پارسالمحمد ضروری، معاون مطالعات شرکت آب منطقه‌ای همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: از ابتدای سال آبی اخیر تا به امروز در استان همدان ۱۳۹ میلی متر بارش باران و یا آب حاصل از بارش برف داشته ایم.

او با بیان اینکه پارسال در این مدت ۲۰۶ میلی متر بارش داشتیم افزود: بارش‌های امسال در مقایسه با سال آبی پارسال ۳۳ درصد کاهش و در مقایسه با آمار بارش‌های بلند مدت ۲۰ ساله استان، ۲۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

معاون مطالعات شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه هم اکنون ذخیره آب هیچ یک از سد‌های استان کامل نیست، ادامه داد: حجم آب ذخیره شده پشت سد اکباتان همدان هم اکنون ۱۵ میلیون و ۶۸۰ هزار متر مکعب و برابر با ۴۶ درصد از حجم آن است.

ضروری از برداشت هزار و ۳۰ لیتر در ثانیه از ذخیره این سد برای تا مین آب آشامیدنی مردم همدان خبر داد و اضافه کرد: سد آبشینه همدان هم با ۸۳ درصد از ظرفیت خود هم اکنون ۴ میلیون و ۱۶۰ هزار متر مکعب آب ذخیره کرده است.

او گفت: هم اکنون ۸۱ درصد سد کلان ملایر با ۳۷ میلیون و ۴۸۰ هزار متر مکعب، ۸۷ درصد سد شیرین سو کبودراهنگ با ۳ میلیون و ۸۲۰ هزار متر مکعب، ۸۱ درصد سد سرابی تویسرکان با ۷ میلیون و ۴۴۰ هزار متر مکعب، و ۶۹ درصد سد شنجور با ۳ میلیون و ۵۸۰ هزار متر مکعب آب ذخیره در استان داریم.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار