تزریق به‌موقع آب در بخش کشاورزی ایوان‌کی در دستور کار قرار دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بابیان اینکه تزریق به‌موقع آب در بخش کشاورزی ایوان‌کی در دستور کار قرار دارد، گفت: کمبود آب معیشت کشاورزان منطقه را به خطر می‌اندازد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حشمت‌الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در نشست بررسی تأمین آب چاه‌های آب آشامیدنی و کشاورزی بخش و شهر ایوانکی و شهرک‌های صنعتی فجر و جنت‌آباد به میزبانی فرمانداری گرمسار ضمن بیان اینکه کمبود آب در بخش کشاورزی، معیشت کشاورزان منطقه را به خطر می‌اندازد، گفت: تزریق به‌موقع آب در بخش کشاورزی ایوانکی در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای استان قرار گیرد.

او بابیان اینکه رفع چالش کم‌آبی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت در استان سمنان است، افزود: دغدغه کشاورزان ایوانکی در ارتباط با کم‌آبی به‌جا است و با برنامه‌ریزی اصولی باید رویه تخصیص آب به این بخش اصلاح شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به اینکه تغییر متولی مدیریت شهرک صنعتی فجر از سازمان همیاری‌های استان به شرکت شهرک‌های صنعتی اقدامی مثبت برای توسعه صنعت است، تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این امر باید به‌سرعت برای تأمین منابع آبی بخش کشاورزی و صنعت این شهرستان اقدام کنند.

عسگری با تأکید بر اینکه اصلاح الگوی مصرف آب و نصب کنتور هوشمند برای چاه‌های آب نقش به‌سزایی در جلوگیری از برداشت‌های غیرمتعارف از منابع آبی داشت، بیان کرد: این طرح به‌صورت ۱۰۰ درصدی در گرمسار اجرایی شده است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار