سفارت آمریکا در بغداد سفر مخفیانه پمپئو به عراق را تکذیب کرد

یک منبع در سفارت آمریکا در بغداد مدعی شد خبر سفر مخفیانه وزیر خارجه این کشور به عراق واقعیت ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه راشاتودی، یک منبع در سفارت آمریکا در بغداد امروز یکشنبه مدعی شد سفر مخفیانه مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور، به عراق صحت ندارد.

این منبع به شبکه راشاتودی گفت: سفر روز گذشته پمپئو به عراق واقعیت ندارد و آنچه برخی رسانه‌ها در خصوص آن صحبت می‌کنند، صحیح نیست. پمپئو وزیر خارجه بوده و بلندپایه‌ترین مقام دیپلماتیک (آمریکایی) محسوب می‌شود. او در صورتی که بخواهد به عراق سفر کند، به طور حتم آن را آشکارا انجام می‌دهد.

این در حالی است که رسانه‌های عراقی روز شنبه اعلام کردند پمپئو روز گذشته مخفیانه به عراق سفر کرده است.

از سوی دیگر، برخی منابع عراقی از اتخاذ تدابیر امنیتی در دو روز گذشته در پایگاه «عین الاسد» در شمال بغداد و در پی حمله به پایگاه «K۱» در استان کرکوک سخن گفتند.

فرماندهی مرکزی آمریکا از کشته شدن یک پیمانکار غیرنظامی آمریکایی و زخمی شدن تعداد دیگری افراد بر اثر شلیک موشک به پایگاه نظامی K۱ نزدیک شهر کرکوک در شمال عراق خبر دادند.

پیشتر مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد با عادل عبدالمهدی، نخست وزیر موقت عراق صحبت کرده و از وی خواسته است تا به ادامه کمک رسانی به منظور جلوگیری از هرگونه حمله‌ای که نیرو‌های آمریکایی و یا نیرو‌های وابسته به ائتلاف بین المللی را تخت تأثیر قرار می‌دهد، ادامه دهد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار