فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی سمنان خبرداد؛

دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در سمنان

کربلایی غلامی از دستگیری سه حفار غیرمجاز در سمنان خبر داد و گفت: ادوات حفاری این افراد توقیف و پرونده آن‌ها به نیروی انتظامی منتقل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ابوالقاسم کربلایی غلامی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سمنان ضمن بیان اینکه حفاظت از میراث ملی کشور یکی از اولویت‌های مهم این نهاد است، گفت: با هوشیاری مسئولان یگان حفاظتی میراث فرهنگی سمنان، سه نفر از حفاران غیرمجاز در حین حفاری دستگیر شدند و ادوات آنان نیز توقیف شد.

او  با اشاره به اینکه این حفاران به دنبال به دست آوردن اشیای عتیقه بودند که اقدام آنان نافرجام باقی ماند، افزود: پرونده حفاران غیرمجاز پس از هماهنگی با مقامات قضائی به کلانتری ۱۱ فرماندهی انتظامی شهرستان سمنان منتقل شد و موضوع از طریق واحد حقوقی اداره کل در حال پیگیری است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان با تأکید بر اینکه دوست‌داران میراث فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با حفظ امانت‌داری از سامانه خبری به شماره تلفن ۳۱۷۰۵ اعلام کنند، افزود: نیرو‌های یگان حفاظتی این سازمان از تأیید صحت‌وسقم گزارش در کمترین زمان به محل مراجعه می‌کنند.

کربلایی غلامی بابیان اینکه بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع است، افزود: متخلفان این بخش به حبس از شش ماه تا سه سال، ضبط اشیا مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شوند.

او بیان کرد: صیانت از میراث فرهنگی در استان سمنان به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار نیازمند مشارکت همه‌جانبه عموم مردم در معرفی حفاران و دلالان اشیای عتیقه دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار