طرح «تاپ» فرصتی برای بخش خصوصی

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس گفت: طرح «تاپ» محدودیت نیست بلکه یک فرصت مغتنم برای بخش خصوصی است تا از مزیت‌های مختلف از جمله حضور استاد دانشگاه در محیط صنعت استفاده شود.

طرح «تاپ» فرصتی برای بخش خصوصیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نادر طیبی در جلسه کمیسیون انرژی، محیط زیست، پتروشیمی و صنایع پالایشی این اتاق که با حضور اعضای آن برگزار شد، گفت: هدف اصلی طرح ملی تاپ (توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار) که توسط دستگاه‌های اجرایی مربوط در حوزه صنایع در کشور اجرا می‌شود، بخش خصوصی و کمک به شکوفایی بخش اقتصاد کشور است.

او با بیان اینکه این طرح شامل بنگاه‌هایی مجهز به بخش R&D است، افزود: بخش خصوصی با بهره گیری از این طرح می‌تواند دانشگاه و علم را به بخش صنعت نزدیک و از ان استفاده کاربردی کند.

طیبی اظهارداشت: تدوین و اجرای هر طرح با مزایای و معایبی همراه است که استفاده از طرح تاپ برای بخش خصوصی اجباری نیست و این درحالی است که طرح‌های مختلفی در حوزه صنعت در کشور فعال است که بخش خصوصی می‌تواند از طرح‌های دارای مزیت و جذابیت مورد نظر خود، استفاده کند.

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی فارس با اشاره به نقش و اهمیت فناوری دراقتصاد و توسعه اقتصادی اضافه کرد: با بهره گیری و استفاده کاربردی از فناوری‌های نوین در عرصه‌های مختلف صنعت می‌توان به محصولات با کیفیت، کاهش زمان و هزینه و سطح آلودگی کمتر از محیط زیست دست یافت که این مهم یکی از الزامات امروز صنعت است.

در این جلسه تابعی رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس به معرفی طرح تاپ (توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار) پرداخت.

او گفت: زیرمجموعه‌های تعریف شده در این طرح شامل استاد تاپ، دانشجوی تاپ و سرباز تاپ است که ارتقا بهره وری بنگاه با بهره مندی از مشاوره اساتید دانشگاه، رفع نیاز فناورانه بنگاه در قالب پایان نامه تحصیلات تکمیلی، رفع نیاز به تخصص‌های مختلف با هزینه کمتر در صنایع و اثربخشی دوره‌های پسادکتری و فرصت مطالعاتی، اثربخشی پایان نامه و کسب مهارت و توانمندی ورود به بازار کار، اثربخشی دوران خدمت و کسب مهارت و توانمندی ورود به بازار کار از طریق تعامل با زیرمجموعه (استاد، دانشجو، سرباز) از اهداف این طرح عنوان شده است.

همچنین در این جلسه مسئولان کمیته‌های تخصصی زیرمجموعه این کمیسیون، برنامه‌های پیشنهادی و نتایج بررسی‌های انجام شده با حوزه‌های فعالیت تحت پیگیری خود را ارائه کردند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار