۲۰ قلم داروی کمیاب در داروخانه‌های منتخب کردستان توزیع می‌شود

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در راستای پاسخ به نیاز بیماران و دسترسی آسان و همچنین کنترل بیشتر، ماهانه به صورت میانگین ۲۰ قلم داروی کمیاب و وارداتی در اختیار داروخانه‌های منتخب از جمله هلال احمر برای توزیع قرار داده می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، دکتر عطاالله حیدری گفت: با توجه به مشکلات موجود در کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای کنترل بیشتر، توزیع تعدادی از دارو‌های وارداتی (با ارز دولتی) و دارو‌های کمیاب و گران قیمت که خرید آن برای داروخانه‌های خصوصی به صرفه نیست را در اختیار داروخانه‌های منتخب قرار می‌دهد.

اوبا اشاره به اینکه یکی از داروخانه‌های منتخب که توزیع این دارو‌ها در اختیارش قرار داده می‌شود داروخانه‌های هلال احمر است، افزود: سایر داروخانه‌های منتخب نیز براساس ارزشیابی سالانه انتخاب خواهند شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: براین اساس در استان کردستان نیز ماهانه به صورت میانگین ۲۰ قلم داروی کمیاب بسته به نوع دارو در اختیار این داروخانه‌ها قرار می‌گیرد تا بیماران، دسترسی آسانی به تهیه داروی مورد نظر خود داشته باشند.

او در مورد نحوه توزیع و کنترل و نظارت بر توزیع این دارو‌ها نیز اضافه کرد: توزیع این دارو‌ها باید به هر بیماری که نسخه ارائه می‌دهد با اولویت تاریخ و ساعت درخواست قرار داده شود، ضمن اینکه با داروخانه‌ای که خارج از این قاعده عمل کند، برخورد خواهد شد.

حیدری کنترل و نظارت بر توزیع این نوع دارو‌ها را ضروری اعلام کرد و گفت: بسیاری از این داروها، چون کمیاب بوده و با نرخ ارز دولتی نیز وارد می‌شود اگر کنترل شود با قیمت بسیار بالایی در اختیار داروخانه‌ها قرار می‌گیرد و بیماران نمی‌توانند دسترسی آسانی به آن داشته باشند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

برچسب ها: داروخانه ، توزیع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.