واشنگتن پست مدعی شد:

جولیانی با مادورو تماس تلفنی داشته است

بر اساس برخی گزارش‌ها، وکیل شخصی رئیس‌جمهور آمریکا در ماه سپتامبر با رئیس‌جمهور ونزوئلا تماسی تلفنی برقرار کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، بنا به گزارش‌های خبری، رودی جولیانی، وکیل رئیس جمهور آمریکا در سپتامبر (شهریور- مهر) گذشته در بحبوحه افزایش تنش‌های میان واشنگتن و کاراکاس با نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا تماس تلفنی داشته است.

جولیانی به همراه پت سشنز، نماینده جمهوری خواه وقت تگزاس در ادامه تلاش دیپلماتیک برای کنار گذاشتن مادورو از قدرت این تماس تلفنی را صورت دادند. سخنگوی پت سشنز روز یکشنبه در گفتگو با هیل این تماس تلفنی را تائید کرد. روزنامه واشنگتن پست اولین بار این گزارش را منتشر کرد.

این تحولات در برهه زمانی صورت گرفت که جولیانی به عنوان چهره اصلی در رسوایی موسوم به اوکرین گیت که در نهایت به تصویب طرح استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا انجامید، نشان داده شد. به نظر می‌رسد جولیانی بار دیگر از نقش خصوصی خود برای ایفای بخشی از سیاست خارجی آمریکا در ارتباط با ونزوئلا استفاده کرده است.

یکی از مقامات سابق دولت آمریکا به روزنامه واشنگتن پست گفت مقامات کاخ سفید در جریان چرایی حضور وکیل رئیس جمهور در مکالمه تلفنی با مادورو نبودند. این شخص گفت: ما نمی‌دانستیم که چرا جولیانی در آن زمان این مکالمه تلفنی را برقرار کرده است.

وکیل ترامپ هنوز به درخواست هیل برای اظهارنظر در این باره پاسخ نداده است.

ترامپ از زمان روی کار آمدن وعده داد مواضع سختی را در مقابل نیکلاس مادورو در پیش می‌گیرد.

اوضاع در ونزوئلا پس از آنکه خوان گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا، در ۲۳ ژانویه خود را رئیس جمهور موقت اعلام کرد، متشنج شده است. آمریکا، اعضای گروه لیما (به استثناء مکزیک)، استرالیا، آلبانی، گرجستان، رژیم صهیونیستی و نیز سازمان کشور‌های آمریکایی وی را به رسمیت شناختند. مادورو  نیز این اقدام را به عنوان کودتای واشنگتن محکوم کرد و گفت روابط دیپلماتیک را با آمریکا قطع می‌کند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار