ناامن کردن بازار برای کالا‌های بی کیفیت و غیر استاندارد

مدیرکل استاندارد استان همدان از ناامن کردن بازار برای محصولات بی کیفیت و فاقد علامت استاندارد با اجرای طرح طا‌ها یا طرح اجرای هماهنگ استاندارد‌ها خبر داد.

ناامن کردن بازار برای کالا‌های بی کیفیت و غیر استانداردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد مددی، مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: در این طرح کارشناسان استاندارد با همکاری بازرسین ویژه مورد تائید سازمان استاندارد، با ورود در بازار مصرف، کالا‌های مشمول استاندارد اجباری و مواردی که در قانون لزوم کنترل آن احصاء شده است را مورد ارزیابی و کنترل قرار می‌دهند.

مددی افزود: شناسایی و استانداردسازی واحد‌های تولیدی مشمول مقررات استاندارد‌های اجباری، ارتقای سطح کیفی فرآورده‌ها در راستای تامین ایمنی و سلامت جامعه و اعتماد سازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران و جلوگیری از تولید و عرضه کالای با کیفیت پایین از اهداف طرح طا‌ها است.

او با بیان اینکه خرید نمونه کالا‌های مشمول مقررات استاندارد اجباری از مراکز عرضه و آزمون آن‌ها به منظور کنترل کیفیت کالا‌های مشمول استاندارد‌های اجباری و برخورد قانونی با عرضه کنندگان کالا‌های فاقد کیفیت مشمول استاندارد اجباری در دستور اجرای طرح طا‌ها است، افزود: در این راستا این اداره کل امسال اقدام به خرید ۲۵۶ نمونه کالا‌های مشمول مقررات استاندارد اجباری از مراکز عرضه کرده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان افزود: به منظور بررسی انطباق ویژگی‌های نمونه کالا‌های خریداری شده با استاندارد‌های ملی مربوطه، نمونه‌ها به آزمایشگاه‌های مربوطه ارسال شد و در صورت عدم انطباق، مراتب به اداره استاندارد استان واحد تولیدی مربوطه جهت پیگیری یا انجام اقدام قانونی لازم ابلاغ می‌شود.

مددی بیان کرد: خرید نمونه‌ها از سطح بازار استان بر اساس لیست ابلاغی سازمان ملی استاندارد ایران که به فراخور فصل و ضرورت مورد تشخیص سازمان بوده، انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: نمونه کالا‌ها از صنایع مختلف شامل صنایع غذایی و کشاورزی، ساختمانی و معدنی، برق و الکترونیک و سایرخریداری شده است.

مددی بیان کرد: همچنین امسال با انجام هشت هزار و ۳۲۸ مورد بازرسی از صنوف و مراکز توزیع و عرضه استان، ۱۰۶ عنوان کالای بدون علامت استاندارد شناسایی شد که نسبت به توقیف، جمع آوری و معدوم کردن آن‌ها اقدام شد.

مدیرکل استاندارد همدان تاکید کرد: بر اساس قانون استاندارد هرگاه رعایت استاندارد برای تولید کالایی اجباری شده باشد در صورت تولید و عرضه کالا با کیفیت پایین‌تر و بدون علامت استاندارد، تولیدکننده و عرضه کننده به عنوان متخلف به مراجع قضایی معرفی می‎شوند.

به گفته مددی مصرف کنندگان با ارسال کد ده رقمی مندرج در ذیل علامت استاندارد به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ می‌توانند از اصالت این نشان مطمئن شوند.

انتهای پیام/ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م ح
۱۲:۲۸ ۰۹ دی ۱۳۹۸
باکالاهایی که برچسب قیمت ازقبل نخورده اند وپخش شده وهرکی باقیمتی که دوست داشت می فروشه چیکارکنیم؟