آمادگی برای بازسازی ارگ کلاه فرنگی بیرجند

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در صورتی که ارگ کلاه فرنگی بیرجند به این وزارتخانه تحویل شود، آماده بازسازی کامل این بنای تاریخی هستیم.

آمادگی برای بازسازی ارگ کلاه فرنگی بیرجندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه بازدید از ارگ کلاه فرنگی گفت: از هر زمانی که تحویل ارگ کلاه فرنگی به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی انجام شود، اعتبار لازم برای آن در نظر گرفته و کار مرمت بنا شروع می‌شود.

اوافزود: با این اقدام موضوع بازدید گردشگران از این بنای تاریخی که همواره مورد اعتراض بوده است نیز رفع می‌شود.

مونسان با اشاره به اینکه حوزه میراث فرهنگی هویتی است و از همین رو نگاه به این بخش باید متمایز باشد، اظهار کرد: با صعنت هیچ شهری توسعه پیدا نکرده، اما هر شهر پیشرفته که در دنیا وجود دارد، شهر گردشگری است.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این بازدید دستور تفکیک فرمانداری بیرجند از ارگ کلاه فرنگی و تنظیم صورتجلسه این موضوع را به معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری صادر کرد تا در همین سفر تحویل وزیر شود.

ارگ کلاه فرنگی از آثار تاریخی مربوط به اواخر دوران زندیه و اوایل دوره قاجاریه، ثبت ملی شده و اکنون در محل فرمانداری بیرجند است.

این بنای ۶ ضلعی که زمانی مقر حکومتی بود، به نماد و نگین شهر بیرجند شهرت دارد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار