مسئول فضای سبز شهرداری آبدانان گفت:عمده عملیات بهسازی خاک در عرصه‌های فضای سبز شهرستان آبدانان طی فصل زمستان انجام می‌شود.

عملیات بهسازی خاک در عرصه‌های فضای سبز آبدانان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ روح اله حسینی مسئول فضای سبز شهرداری آبدانان از تغذیه ۳۰۰۰ اصله از درختان به صورت چالکود خبر داد و گفت: عمده عملیات بهسازی خاک در عرصه‌های فضای سبز شهرستان آبدانان طی فصل زمستان انجام می‌شود.

او افزود: دستیابی به فضای سبز پایدار نیازمند توجه به کلیه عوامل مؤثر در استقرار آن و مدیریت صحیح این عوامل از جمله منابع خاک می‌باشد.

حسینی اظهار داشت: یکی دیگر از روش‌های مدیریت منابع خاک عملیات کود دهی به درختان موجود در عرصه‌های چمن کاری به روش چالکود می‌باشد، در این روش از طریق حفرگودال‌هایی با ابعاد حداقل ۴۰×۴۰×۴۰ سانتی متر در محدوده سایه انداز درخت در عرصه‌های فضای سبز، کود‌های شیمیایی (ازت، فسفر، پتاس) و آلی (کود دامی پوسیده) و مواد اصلاح کننده بافت به خاک اضافه می‌شود.

او اضافه کرد: کود دهی به درختان از طریق حفر چالکود منجر به دسترسی آسان‌تر ریشه به مواد غذایی مورد نیاز در طی فصل رشد خواهد شد، ضمن اینکه با استفاده از روش چالکود تعویض خاک موضعی عرصه‌های فضای سبز و در نتیجه بهبود وضعیت فیزیکی و ساختمان خاک و حذف لایه‌های محدود کننده سطحی نیز با هزینه کمتر امکان پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.