آغاز احداث ایستگاه راه‌آهن خاوران تبریز

عملیات اجرایی احداث ایستگاه راه‌آهن خاوران تبریز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،این طرح که بخشی از طرح مهم و زیربنایی راه‌آهن تبریز- میانه است به منظور اتصال این خط ریلی به تبریز و با اعتباری افزون بر ۶۴۶ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

خط ریلی تبریز- بستان‌آباد- میانه به طول ۲۰۳ کیلومتر از ایستگاه فعلی میانه شروع شده و پس از عبور از مسیری کوهستانی، به ایستگاه بستان‌آباد رسیده و سپس به ایستگاه خاوران و در نهایت ایستگاه فعلی راه‌آهن تبریز متصل می‌شود.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، راه‌آهن تبریز- میانه را بزرگترین طرح ریلی کشور عنوان کرد و گفت: این طرح اولین پروژه‌ای است که از ابتدا به صورت دوخطه اجرا می‌شود و برای اجرای آن ۶۵ میلیون مترمکعب عملیات خاکی انجام شده است.

او افزود: تاکنون ۱۸۶۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است که ارزش آن به قیمت روز بیش از ۶ هزار میلیارد تومان است.

او با بیان اینکه هدف اصلی این پروژه، اتصال خط آهن به تبریز است، افزود: با اتصال این خط به تبریز، فاصله ریلی تهران تا تبریز از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از نظر زمان ۵ ساعت کاهش می‌یابد.

خادمی با اشاره به وعده رئیس جمهور مبنی بر اتمام این طرح تا پایان سال ۹۹، شرایط عمرانی برای تحقق این وعده را مطلوب توصیف کرد و گفت: زیرسازی مسیر بستان‌آباد تا تبریز ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و درصورت تأمین اعتبار مورد نیاز تا پایان سال آینده این خط به تبریز می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه یک سوم پروژه‌های آزادراهی در دست ساخت کشور در استان آذربایجان شرقی اجرا می‌شود، افزود: با اتمام این پروژه‌ها ۳۰۰ کیلومتر به طول آزادراه‌های این استان افزوده خواهد شد.

محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی جزو نیاز‌های ضروری مردم استان است، گفت: بی‌توجهی به خواست مردم و مانع‌تراشی در مقابل طرح‌های زیرساختی به هیچ وجه قابل قبول نیست.

او با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی و تبریز در محل اتصال سه کریدور ترانزیتی قرار گرفته است، افزود: با وجود این موقعیت ویژه، به دلیل عدم تکمیل زیرساخت‌های ریلی و آزادراهی، تاکنون نتوانسته‌ایم از مزیت ترانزیتی استان استفاده کنیم.

اوبا قدردانی از دست‌اندرکاران پروژه راه‌آهن تبریز- میانه و ایستگاه راه‌آهن خاوران، ابراز امیدواری کرد با احداث این ایستگاه تا دهه فجر سال ۹۹ شاهد اتصال خط ریلی از مسیر میانه به تبریز باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: راه اهن ، آزادراه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار