اختتامیه نخستین جشنواره فیلمنامه‌نویسی تبریز ۱۲ دی برگزار می‌شود

دبیر نخستین جشنواره فیلمنامه‌نویسی تبریز با اعلام اینکه اختتامیه این جشنواره ۱۲ دی برگزار می‌شود، این جشنواره را زمینه‌ساز سومین جشنواره فیلم تبریز ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،وحید فولادوند دبیر نخستین جشنواره فیلمنامه‌نویسی تبریز  اظهار کرد: ایده برگزاری جشنواره فیلمنامه‌نویسی تبریز یک ایده اتفاقی نیست بلکه بعد از برگزاری جلسات اعضای هیئت مدیره و همچنین بررسی‌های تخصصی و کارشناسی به این نتیجه رسیدیم که عرصه سینما در شهر تبریز اغلب با ضعف فیلمنامه، به خصوص فیلمنامه‌های بومی مواجه است.

او افزود: به همین خاطر بود که تصمیم گرفتیم با برگزاری این جشنواره، بستری ایجاد کنیم تا اولا دوستانی که قلم به دست دارند انگیزه بیشتری برای کار پیدا کنند و علاوه براین بتوانند کار‌های خود را در رقابت با دیگران محک بزنند.

فولادوند گفت: وقتی عرصه‌ای برای ارائه یک اثر وجود نداشته‌باشد، خالق اثر نیز به مرور دچار اضمحلال شده و دیگر معیار سنجشی برای کار خود ندارد.

مدیرعامل انجمن سینماگران آذربایجان شرقی همچنین تاکید کرد: سینمای تبریز از ضعف فیلمنامه رنج می‌برد و تصمیم اعضای هیئت مدیره برای پرداختن به این حوزه از اینجا نشات گرفته‌است و همچنین برای پرشورتر کردن این جشنواره مقرر شده است جشنواره در دو روز برگزار شود و یک روز قبل از برگزاری اختتامیه کارگاه آموزشی " اقتباس ادبی در سینما" با حضور عبدالمجید نجفی و حسین پورستار برگزار خواهد شد که شرکت در این کارگاه برای عموم آزاد و رایگان است.

اوهمچنین گفت: جشنواره فیلمنامه نویسی تبریز بستری برای آشنایی و تعامل فیلمنامه‌نویسان و فیلمسازان است و با توجه به این‌که جشنواره فیلم تبریز یک جشنواره مهم بومی است فیلمسازان می‌توانند با تعامل با نویسندگان، آثار درخور توجهی خلق کنند.

فولادوند خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره فیلم تبریز بعد از دو دوره به مطالبه هنرمندان تبدیل شده‌است و امیدواریم با پیگیری و حمایت مسوولان این جشنواره به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

او افزود: ما در انجمن سینماگران آذربایجان شرقی همواره تلاش کرده‌ایم که برنامه‌ها را به شکل علمی و عملی و به صورت تخصصی و کارشناسی شده پیش ببریم چنانچه تا کنون به رغم تمام محدودیت‌های موجود کارگاه‌های آموزشی متعددی با حضور اساتید مجرب برگزار کرده‌ایم، اما انتظار داریم که مسوولین ذیربط نیز با پشتیبانی یاری‌گر برنامه‌هایی از این دست باشند.

کارگاه آموزشی " اقتباس ادبی در سینما" روز چهارشنبه ۱۱ دی‌ماه، ساعت ۱۶ در محل سینما تک مجتمع سینمایی ۲۲ بهمن و اختتامیه نخستین جشنواره فیلمنامه‌نویسی تبریز، روز پنجشنبه ۱۲ دی ماه از ساعت ۱۸ الی ۲۰ در سالن استاد صیامی مجتمع سینمایی ۲۲ بهمن تبریز با حضور عموم علاقه‌مندان و همچنین با حضور هنرمندان و مسوولین شهر تبریز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: هنرمندان ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار