آموزش مهارتی ۵۶ هزار نفر در مازندران

۵۶ هزار و ۳۵۳ مازندرانی ۹ ماه گذشته در مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای آموزش‌های فنی و مهارتی را فرا گرفتند.

درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، اشاره به آموزش مهارتی ۵۶ هزار نفر ۹ ماه گذشته در استان، گفت: ۲۷ هزار و ۴۰۹ نفر در مراکز دولتی و ۲۸ هزار و ۹۴۴ نفر در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

او افزود: آموزش بخش دولتی در شاخه‌های مختلف فنی و مهارتی برای اقشار مختلف اعم از دانشجویان و دانش آموختگان، دانش آموزان، متقاضیان مهارت آموزی، روستایی، سربازان وظیفه، زندانیان، بنگاه‌های اقتصادی، بیمه بیکاری، معتادان بهبود یافته، زنان خانه دار، معلولین، سکونتگاه‌های غیر رسمی و زنان سرپرست خانوار انجام می‌شود.

درویشی در خصوص آموزش در مراکز ثابت بخش دولتی نیز گفت: این آموزش‌ها که آموزش‌های پایه‌ای فنی در بخش‌های مختلف است در کارگاه‌های مجهز که در محل ثابتی مستقر شدند، اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه این اداره کل ۲۱ مرکز با ۱۸۶ کارگاه در سطح استان دارد، ادامه داد: ۶۹۸ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای نیز در استان وجود دارد که یکهزار و ۳۲۶ مربی در این آموزشگاه‌های آزاد مشغول فعالیت می‌باشند.

او افزود: در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان ۱۲۰ کارگاه گردشگری، ۲۰ کارگاه کشاورزی، ۱۰۵ کارگاه صنعت و ۷۳۰ کارگاه خدماتی وجود دارد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار