حال فریدونکنار خوب نیست

مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: وضعیت موجود در منطقه فریدونکنار به هیچ وجه مطلوب نیست و تا حالت ایده آل فاصله زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،ابراهیمی مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران در جلسه هم اندیشی تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی مازندران، گفت: وضعیت موجود در منطقه فریدونکنار به هیچ وجه مطلوب نیست و تا حالت ایده آل فاصله زیادی دارد، اما تلاش می‌شود با اجرای قانون و ورود قانونی محیط بانان در منطقه شاهد بهبود کامل وضعیت در این منطقه باشیم.

او در خصوص جمع آوری و تخریب دام‌های هوایی در منطقه فریدونکنار با انتقاد از عده‌ای که در فضای مجازی زحمات چندین ساله محیط زیست را زیر سوال می‌برند افزود: در سال‌ها و دهه‌های گذشته که حتی محیط بانان اجازه بازدید و سرکشی به محدوده دامگاه‌ها را نداشتند، این افراد هیچ اعتراضی نداشته در حالیکه همیشه در منطقه حضور داشتند.

ابراهیمی گفت: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فریدونکنار امسال بدون اتکا به دیگر ادارات محیط زیست و با حمایت مسئولان استانی و شهرستانی برای اولین بار و با اقتدار کامل موفق شد بیش از ۷۰۰ رشته دام هوایی را در منطقه فریدونکنار تخریب و جمع آوری نماید که در نوع خود بی سابقه بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، ممنوع کردن قرق شکنی در تالاب‌های استان، احداث تصفیه خانه فاضلاب در مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بعد از گذشت ۵۰ سال، پیگیری و در حال اجرا بودن طرح پوشش دار کردن کارخانجات سنگ شکن با اولویت محور‌های هراز، خطیرکوه و کندوان و مجهز کردن  تجهیزات محیط بانان رابخشی از مهم‌ترین دستاورد‌های محیط زیست درسال‌های اخیر برشمرد.
بیشتر بخوانید:نجات میانکاله از خطر خشکسالی


انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار