دانش آموختگان بیشترین متقاضیان کار در استان کرمانشاه هستند

مدیر کل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: تمام برنامه ها و سرمایه گذاری ها در حول سند اشتغال در سال گذشته بود و سند اقتصاد مقاومتی و رونق کسب و کار را نیز داریم تا برنامه های اشتغالزایی و توسعه استان انجام شود.

تعاون کار و رفاه اجتماعی عزیزی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه  در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،گفت:عملکرد دستاوردهای اجرایی  در سند اشتغال به صورت رتبه بندی به  اطلاع اعضای کار گروه می رسانیم.

عزیزی  گفت: برنامه های اشتغالزایی این اداره در حوزه  اشتغال ویژه مناطق  زلزله زده و مشاغل روستایی و عشایر بوده است و همینچنین وظیفه  سیاست‌های مداخله در بازار کار نیز به اداره محول شده که  از جمله آن کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی و یارانه دستمزد است.

او افزود: نرخ بیکاری جامعه ما بر اساس اخرین نتایج آمار اعلام شده ۱۴ درصد است و در مورد دانش آموختگان نرخ بیکاری بیشتر است و بیشترین جویای کار از طیف دانش آموختگان  نزدیک ۵۰ هزار نفر مربوط به این طیف است.

او گفت: ایا کیفیت آموزش عالی متناسب با نیاز جامعه است یا نه  جای سوال دارد و باید به موضوع مهارت بیشتر پرداخته شود.

عزیزی گفت: در یارانه دستمزد اگر فارغ التحصیلان بر اساس سامانه که  مختص به هشت استان است جذب کنند تا ۱۲ ماه ۳۰ درصد از حقوق و مزایا از مشاغل پرداخت به کار فرما می‌شود.

او گفت: اگر این فرصت شغلی برای دانش آموختگان پایدار بماند تا دو سال مشوق بیمه‌ای ارائه می‌شود تا دو سال سهم بیمه کار فرما را ادراه کارمی‌پردازد و  اگر سه نفر جذب کنند یک نفر ما حقوق می‌دهیم.

عزیزی گفت: ۱۶۸ نفر در این حوزه ثبت نام داشتیم و تا ۲ هزار نفر هم ظرفیت  جذب داریم و در این زمینه رتبه دوم در بین این هشت استان هستیم.

او گفت : جلسات کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری از مهمترین و کاربردی ترین جلسات استانی به ریاست استاندار و یا معاون اقتصادی ایشان تشکیل شده و سیاست های کلان استان در خصوص ایجاد اشتغال و رونق تولید بررسی می شود و در استان کرمانشاه از فعالترین کارگروه های اشتغال در سطح کشوری و دبیر کارگروه به عهده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بوده و تاکنون ۳۲ جلسه از اول سال ۹۸ برگزار شده است.

او افزود: استان کرمانشاه به عنوان استان پایلوت سامانه جامع روابط کار در کشور انتخاب شده و کارگران و کارفرمایان فقط یک بار با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در سطح استان، ثبت نام نموده و اختلافات کارگری و کارفرمایی خود را از طریق سامانه جامع روابط کار ثبت و پیگیری نمایند.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار