بیش از ۱۰۴ میلیارد ریال در بخش بازآفرینی شهری مریوان سرمایه گذاری می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: در راستای اجرای طرح بازآفرینی شهری، ۶ پروژه با ۱۰۴ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال اعتبار در شهر مریوان در حال اجرا است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمدصدیق ثابتی گفت: رویکرد اصلی در برنامه‌های بازآفرینی شهری ارتقای اقتصادی و اجتماعی است که وزارت راه و شهرسازی در این راستا با برنامه ریزی مدون و کارشناسی شده اقدامات مختلفی را در شهرستان‌ها انجام می‌دهد.

او افزود: مریوان نیز از جمله شهر‌هایی است که بعضی از محلات آن به لحاظ برخورداری از خدمات زیربنایی و روبنایی وضعیت بسیار نامناسبی دارد لذا ۶ طرح در محلات مختلف این شهر اجرا و گام‌های مناسبی برای ارتقای سطح برخورداری این محلات از خدمات مورد نیاز یک زندگی مناسب شهری برداشته شده است.

ثابتی بیان کرد: احداث ۲ مدرسه ۹ کلاسه برای ارتقای سرانه فضای آموزشی، رفع محدودیت‌های تحصیلی، احداث پارک به منظور ارتقای سرانه فضای سبز، توسعه فضای فعال اجتماعی، پله گذاری معابر شیب دار برای ارتقای کیفیت جابجایی و ساماندهی سیما و منظر محلات و احداث دیوار حائل در محله کمربندی از جمله این طرح‌ها است.

او با بیان اینکه برای این طرح‌ها ۱۰۴ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال اعتبار مصوب شده است، یادآور شد: این استان از محل اجرای طرح بازآفرینی شهری توانسته ۶۱ مورد از ۸۷ طرح خود را تا مرحله اجرا پیش ببرد.

تابتی تاکید کرد: این تعداد طرح حدود یک هزار و ۱۳۸ میلیارد و ۱۴۸ میلیون ریال اعتبار از محل اجرای تملک دارایی‌ها، تبصره ۱۸ و ۳۳ تخصیص گرفته، دارند که طی سال‌های ۹۵ تا ۹۷ برای این استان منظور شده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.