۴ محقق شیرازی در جمع یک درصد پژوهشگران برتر جهان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شیراز گفت: ۴ نفر از پژوهشگران دانشگاه صنعتی شیراز در جمع یک درصد پژوهشگران برتر جهان قرار گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید جعفر روزگار معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شیراز گفت: براساس نتایج بررسی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، طاهر نیکنام، جمشید آقایی، عبدالله کاووسی فرد و محمد حسن خوبان اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی برق و الکترونیک دانشگاه صنعتی شیراز در جمع یک درصد پژوهشگران برتر جهان قرار گرفتند.

او افزود: در این ارزیابی سوابق پژوهشی محققان در بازه زمانی ۱۰ ساله و با روش شناسی پیشرفته شناسایی از پایگاه استنادی ESI و WOS بر اساس شاخص‌های همچون استنادات کل به مقالات نویسنده، تعداد متوسط خود استنادی به ازای هر مقاله و متوسط درصد خود استنادی یک نویسنده بررسی شده است.

 روزگار ادامه داد: بر اساس این گزارش طاهر نیکنام با ۱۹۰ مقاله و شاخص H-index معادل ۴۸، جمشید آقایی با ۱۱۹ مقاله و شاخص H-index معادل ۳۱، عبدالله کاووسی فرد با ۵۵ مقاله و شاخص H-index معادل ۲۴ و محمد حسن خوبان با ۶۹ مقاله و شاخص H-index معادل ۲۵ موفق به کسب این عنوان شدند.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) یک سامانه اطلاع رسانی علمی است که درصدد تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشور‌های اسلامی بر اساس معیار‌های علم سنجی معتبر است.

ایران بعد از ایالات متحده که ۶۰ سال در مطالعات استنادی تجربه دارد و نیز بعد از کشور هلند، سومین نظام استنادی جهان را بنیانگذاری کرده است.

دفتر اصلی مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری خاورمیانه و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در شیراز است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار