آیت الله مکارم شیرازی:

تا زمانی که فرهنگ تکفیر برچیده نشود آثار آن از بین نمی‌رود

آیت الله مکارم شیرازی گفت:ما معتقدیم در راستای مقابله با این اندیشه خطرناک،کار فرهنگی و علمی مقدم بر فعالیت‌های نظامی و فیزیکی است و باید ریشه تکفیر را بزنیم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت الله ناصر مکارم شیرازى در دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر زمانی رییس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‎های افراطی و تکفیری و دیگر دست اندرکاران، از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی این دبیرخانه که تاثیر مثبتی در افشای ماهیت جریان‌های تندرو داشته است تقدیر کردند.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با تاکید بر این که تا زمانی که فرهنگ تکفیر برچیده نشود آثار آن از بین نمی‌رود،گفت:ما معتقدیم در راستای مقابله با این اندیشه خطرناک،کار فرهنگی و علمی مقدم بر فعالیت‌های نظامی و فیزیکی است و باید ریشه تکفیر را بزنیم.

 مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه امروز دنیا نسبت به مساله تکفیر آگاه شده و جهانیان از تکفیری‌ها متنفر هستند، یادآورشد: ارمغان اندیشه تکفیر جز کشتار و تخریب چیزی نیست؛ تکفیری‌ها هرکجا قدم گذاشته اند جز نابودی، تخریب و کشتار چیزی به جای نگذاشته‌اند.

آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: اندیشه تکفیر خشونت را به همگان نسبت می‌دهد و در این بین تفاوتی هم بین شیعه، اهل سنت و مسیحیت و دیگر مذاهب نیست؛ این موضوع نشان می‌دهد که از دیگر مذاهب و ادیان نیز ظرفیت همکاری با دبیرخانه کنگره مقابله جریان‌های تکفیری وجود دارد و باید به درستی از آن بهره گرفت.

 مرجع تقلیدشیعیان تنفر جهانی نسبت به تفکر تکفیر را فرصتی ارزشمند برای مقابله همه جانبه با این اندیشه خطرناک دانست و تصریح کرد: ما معتقدیم آرام آرام ریشه تکفیر برچیده خواهد شد و تکفیری‌ها در آینده نزدیک ریشه کن خواهند شد.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: کار به جایی رسیده که عربستان سعودی هم به دلیل تنفر جهانی از تکفیری‌ها، در ظاهر نسبت به عملکرد جریان‌های افراطی ابراز ناراحتی می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم در پایان ضمن دعا برای موفقیت دست اندرکاران دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های تکفیری، فعالیت‌های آن را مفید، مؤثر و چشمگیر خواند.

آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: البته در گوشه و کنار هر جامعه‌ای و هر مذهبی افراد تندرو و افراطی هستند که باید در خصوص آن‌ها نیز فعالیت‌های لازم و روشنگری درستی صورت گیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار