پسکوف: نورد استریم ۲ با وجود تحریم‌ها به بهره برداری خواهد رسید

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه از ادامه ساخت پروژه نورد استریم ۲ علیرغم تحریم‌های آمریکا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد برغم امتناع «آل سیز» پیمانکار پروژه خط لوله نورد استریم ۲ برای تکمیل خطوط لوله آن به دلیل تحریم‌های واشنگتن، این طرح در هر صورت به بهره برداری خواهد رسید.

پسکوف در جمع خبرنگاران گفت: شرکت پیمانکاری تصمیم گرفته تا در بحبوحه تحریم‌های آمریکا، کار را متوقف کند، ما این اقدام را غیرقانونی می‌دانیم. بدیهی است این تصمیم تاریخ راه اندازی طرح را تغییر می‌دهد، اما مانع آن نمی‌شود. ما امیدواریم این پروژه، هر چند با وقفه، به بهره برداری برسد. همانطور که قبلا گفتیم ما ظرفیت‌های لازم را در اختیار داریم.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در پاسخ به این سوال که آیا روسیه قصد تحریم شرکت پیمانکاری آل سیز را دارد اعلام کرد این یک موضوع تجاری است که نمی‌تواند علنی شود.

پسکوف گفت اعلام تاریخ جدید شروع عملیات نورد استریم ۲ غیرممکن است.

پیش‌تر ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این باره گفته بود با توجه به آن که پروژه انتقال گاز موسوم به استریم-۲ یک پروژه گازی و کاملا مختص اروپاست نباید آمریکا را نگران کند. اگر پروژه نورد استریم دو به خاک آمریکا مرتبط بود در آن صورت نگرانی‌های آمریکا درباره این پروژه قابل فهم بود.

زاخارووا گفته بود این پروژه کاملا مختص اروپاست و به جز کشور‌هایی که از نظر مالی یا جغرافیایی با آن مرتبط هستند هیچ نگرانی برای کشور‌های دیگر ایجاد نمی‌کند.

نورد استریم ۲ که با سرمایه‌گذاری گازپروم روسیه و ۵ شرکت اروپایی در حال تکمیل است، قرار است گاز روسیه را به آلمان منتقل کند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار