استقرار سامانه دفاع موشکی اس۳۵۰ روسیه در ژانویه ۲۰۲۰

وزارت دفاع روسیه از استقرار سامانه دفاع موشکی زمین به هوای اس۳۵۰ یا ویتیاز در ژانویه سال ۲۰۲۰ خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد نخستین سامانه دفاع موشکی زمین به هوای اس ۳۵۰ یا ویتیاز در ژانویه سال ۲۰۲۰ در محل مورد نظر مستقر خواهد شد.

دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: "در سال ۲۰۱۹، نیروی هوایی این کشور اولین گروه از جدیدترین سامانه موشکی اس ۳۵۰ یا ویتاز را دریافت کرد. این سامانه در ژانویه سال ۲۰۲۰ به ایستگاه دائمی خود خواهد رسید".

نیروی هوایی روسیه در سال ۲۰۲۰ قرار است چهار مجموعه سامانه موشکی زمین به هوای اس ۴۰۰ Triumf و شش گردان ضد موشکی Pantsir-S دریافت کند.

در سال ۲۰۱۹ سیستم‌های موشکی ضد هوایی S-۴۰۰ و مجتمع‌های موشکی زمین به هوا Pantsir-S به واحد‌های پدافند هوایی مستقر در منطقه لنینگراد [سن پترزبورگ] و منطقه قطب شمال تحویل داده شد. "

ژنرال ولادیمیر لیاپوروف، فرمانده آکادمی نظامی پدافند هوایی ژوکوف در کنفرانسی که ۲۷ دسامبر برگزار شد، گفت: نیروی هوافضای روسیه با ۱۲ گردان از جدیدترین سامانه‌های موشکی ضد هوایی S-۳۵۰ در سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ تقویت می‌شود.

او تصریح کرد: استقرار سیستم‌های S-۳۵۰ باعث افزایش بهره وری از موشک‌های کروز جنگیتا تا ۲.۵ برابر خواهد شد.

سامانه موشکی زمین به هوای اس ۳۵۰ توسط شرکت سازنده تجهیزات دفاعی Almaz-Antey به منظور تقویت دفاع هوایی طراحی شده و قادر است اهداف را در شعاع حداکثر ۶۰ کیلومتر و در حداکثر ارتفاع ۳۰ کیلومتری هدف قرار دهد. سامانه اس-۳۵۰ برای مبارزه با اهداف آیرودینامیکی و بالستیک طراحی شده است. یک پرتابگر اس ۳۵۰ حامل ۱۲ موشک زمین به هوا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار