شناسنامه‌دار کردن گوشت با استقبال خوب مردم مواجه شده است

مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز گفت: طرح شناسنامه دار کردن گوشت‌ها با استقبال خوب مردم مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، کریم قدرتی مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز صبح امروز در جلسه طرح بسته بندی گوشت‌های شناسنامه دار با اشاره به اجرای موفق طرح شناسنامه دار کردن گوشت ها، اظهار کرد: در روز‌های گذشته تلاش ما این بوده که گوشت‌های شناسنامه دار را در قصابی‌ها و مراکز توزیع بصورت کاملا پلمپ شده و با ضریب‌های امنیتی توزیع کنیم.

او ادامه داد: در طرح شناسنامه دار کردن گوشت‌ها ابتدا تصور می‌کردیم که این کار زمان بر باشد، اما خوشبختانه در زمان کوتاهی مورد اقبال عمومی قرار گرفت و بازتاب اجتماعی آن را در دیدار با نماینده محترم، ولی فقیه در استان دیدیم.

مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی تبریز به استقبال قصابی‌ها از این طرح اشاره کرد و افزود: طرح شناسنامه دار کردن گوشت‌ها اعتماد بین مردم و قصابی‌ها را افزایش داد و هر چیزی که اعتماد مردم را بیشتر کند، قطعا موجب افزایش امنیت و مشارکت مردم می‌شود.

او افزود: در این راستا آموزش‌های شهروندی در دستور کار شهرداری تبریز قرار گرفته و در تمامی فرهنگسرا‌های شهرداری و مساجد، جزئیات طرح به مردم آموزش و اطلاع داده می‌شود و صدا و سیمای استان و اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز نیز در بحث اطلاع رسانی و آموزش شهروندی ما را همراهی کرده اند. در این راستا تیزر‌هایی نیز تهیه شده که از هفته آینده در صدا و سیما و تلویزیون‌های شهری و بیلبورد‌ها در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

قدرتی در ادامه با بیان اینکه اکیپ‌های بازرسی سازمان کشتارگاه و و اداره کل دامپزشکی فعال هستند، گفت: بازرسی از قصابی‌ها و مراکز توزیع گوشت در نوبت‌های صبح و عصر انجام می‌شود و در این راستا دادستان محترم نیز تاکید دارد که بازرسی و نظارت با جدیت انجام شود.

او قیمت خرید گوشت در تبریز را ارزان‌تر از سایر شهر‌ها دانست و افزود: ایجاد شعبه مرکزی توزیع گوشت شناسنامه دار توسط سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز که به دنبال اصلاح قیمت بنزین و با همکاری اتحادیه و پیمانکاران کشتار انجام شد، کاهش قیمت گوشت را به دنبال داشت و اکنون قیمت گوشت در تبریز بسیار ارزان‌تر از دیگر شهر‌ها همچون تهران، اصفهان و مشهد است.

مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز در ادامه به گام دوم طرح شناسنامه دار کردن گوشت‌ها اشاره کرد و گفت: در گام دوم، به دنبال بسته بندی گوشت‌های شناسنامه دار هستیم و در این راستا دستگاه‌های جدیدی خریداری و آماده سازی شده است. بر اساس فراخوانی که جهت بسته بندی داده ایم، بخش خصوصی استقبال خوبی از این موضوع داشته که نشان می‌دهد اعتماد به گوشت‌های شناسنامه دار بیشتر شده است.

او ادامه داد: در بسته بندی گوشت‌های شناسنامه دار، مشخصات آن اعم از جنسیت با برچسبی روی گوشت درج می‌شود و طبق این مشخصات، مردم می‌دانند که چه جنسی می‌خرند.

قدرتی در ارتباط با تامین گوشت مورد نیاز شهر تبریز، یادآور شد: در مجموعه ما پیمانکاران ظرفیت برطرف کردن نیاز گوشت تبریز را دارند و ما این آمادگی را داریم که علاوه بر تامین نیاز گوشت شهر تبریز، به شهر‌های اطراف هم گوشت ارائه کنیم.

او در خصوص آلایش‌های دامی نیز اظهار کرد: متاسفانه قیمت آلایش‌ها مشخص نیست و از طرفی برخی آلایش‌ها از استان‌های دیگر وارد و توزیع می‌شود که این موضوع نیز یکی از دغدغه‌های جدی است و در این رابطه باید به مردم کمک کنیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: کشتارگاه ، گوشت قرمز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.