رییس دفتر رییس جمهور:

پیش بینی شده راه آهن اردبیل تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد

واعظی گفت: دولت در بودجه ۹۹ اعتبار قابل توجهی به راه آهن اردبیل اختصاص داده و پیش بینی شده تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور گفت: راه آهن اردبیل – میانه در اولویت اجرایی دولت قرار گرفته و بزودی ریل‌گذاری آن از سمت اردبیل آغاز می‌شود.

واعظی بیان داشت: عملیات اجرایی راه آهن اردبیل در دولت مورد توجه قرار گرفته و در حال حاضر از پیشرفت خوبی برخودار است.

او اضافه کرد: ۸۰ کیلومتر این پروژه از سمت میانه زیرسازی شده و برای اجرا به مناقصه رفته است.

واعظی بیان کرد: این پروژه یکی از مطالبات مردم استان اردبیل بوده و دولت با تخصیص اعتبارات لازم و تامین فاینانس داخلی به این خواسته جامه عمل پوشاند و باید در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

او افزود: دولت در بودجه ۹۹ هم اعتبار قابل توجهی به این پروژه اختصاص داده و پیش بینی شده تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه راه‌آهن استان اردبیل را متحول می‌کند، افزود: این طرح سبب توسعه اقتصادی در استان شده و علاوه برآن می‌تواند مراودات اقتصادی با کشور‌های همسایه را گسترش دهد.

واعظی سرمایه‌گذاری در استان با هدف تولید و اشتغال را یادآور شد و گفت: تابستان امسال مدیران عامل بانک‌های عامل در استان حضور یافته و مقرر است سرمایه‌گذاری کلانی در استان در جهت تولید و اشتغال انجام شود.

او با بیان اینکه دولت تولید و اشتغال را در استان‌ها مورد توجه قرارداده، اضافه کرد: راه اصلی تولید و اشتغال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و باید بانک‌های عامل از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی حمایت کنند.

واعظی از افتتاح طرح‌های بزرگ در استان اردبیل با حضور رییس‌جمهوری خبر داد و گفت: فردا طرح‌های بزرگی از جمله سد احمد بیگلو، ترومای بیمارستان امام خمینی اردبیل، کامیون سازی مشگین شهر و پل معلق هیر افتتاح می‌شود.

به گفته وی، ۹۳ طرح عمرانی متشکل از راه‌های اصلی و چهار خطه کردن و ۵۰ طرح اقتصادی با حضور وزیران در مناطق مختلف استان اردبیل افتتاح می‌شود.

واعظی گفت:در این سفر سه برابر مصوبات دور قبل اعتبارات برای استان اختصاص داده می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.