چین: از برجام به طور کامل حمایت می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه چین از حمایت کامل پکن از توافق هسته‌ای ایران خبر داد.

چین: از برجام به طور کامل حمایت می‌کنیمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: در دیدار وزیر خارجه ایران و همتای چینی اش درباره خروج آمریکا از برجام و راه‌های حفظ این توافق گفتگو صورت گرفت.

وی افزود: پکن از همه تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها در منطقه خاورمیانه و حفظ توافق هسته‌ای ایران حمایت می‌کند. امیدواریم که سایر طرفین برجام در مقابل فشار‌های خارجی مقاومت و اجرا و حفظ توافق هسته ایران حمایت کنند. ما با یکجانبه گرایی مخالفیم و برای حل و فصل سیاسی این موضوع تلاش می‌کنیم.

شوانگ تصریح کرد: آمریکا در ایجاد اختلاف بین چین و کشور‌های آسیای مرکزی موفق نخواهد شد. چین و کشور‌های آسیای مرکزی همسایگان، دوست هم و شرکای راهبردی هستند. هر دو طرف از نظر امنیت و خطرات با هم مرتبط هستند. این پنج کشور (کشور‌های آسیای مرکزی) به مرز‌های استان سین کیانگ (Xinjiang) نزدیک هستند و از اوضاع واقعی در سین کیانگ بهتر از آمریکا آگاه هستند. آن‌ها می‌توانند درباره سین کیانگ اظهار نظر کنند.

وی افزود: اگر درست به خاطر بیاورم در جریان دیدار ماه سپتامبر بین وزرای خارجه پنج کشور آسیای مرکزی و آمریکا، واشنگتن تلاش کرد اتهاماتی را متوجه پکن کند و بین این پنج کشور و چین اختلاف ایجاد کند، اما در این موضوع ناکام ماند. اگر آمریکا بخواهد بار دیگر اختلاف افکنی کند نتیجه آن بار دیگر ناکامی خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۹ ۱۱ دی ۱۳۹۸
من نميدونم وقتي همه فهميدن آمريكا چه موجود خطرناكيه چرا اقتصاد خودشونو به اون وابسته ميكنن ؟
آخرین اخبار