۹۵ درصد مردم شهرستان مرند باسواد هستند

مدیر آموزش و پرورش مرنددرصد سوادآموزی شهرستان مرند را نزدیک به ۹۵ درصد دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گرشاسبی فرماندار شهرستان ویژه مرند در مراسمی که به مناسبت سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی برگزار شد با اشاره به جایگاه ارزشمند معلمان در علم آموزی گفت: آموزش و پرورش در دنیا مبتنی بر ذائقه سازی و توانایی افراد است، ولی در کشور ما مبتنی بر محفوظات است که این نگرش باید تغییر کند و بر اساس توانایی و مهارت دانش آموزان برنامه‌ریزی شود.

گرشاسبی گفت: چنانچه در آیات قرآنی تاکید شده است، انسان‌ها همیشه باید برای کسب علم و سوادآموزی تلاش کنند و خروجی آن پرورش عالم در سایه کسب علم باشد.

او با اشاره به تاکید امام خمینی بر سواد آموزی گفت: امام بر نقش علم در جامعه تاکید فراوان داشتند و وجود علم و عالم در جامعه باعث توسعه و پیشرفت آن می‌شود.

فرماندار مرند به نقش مهم آموزش و پرورش در توسعه اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش به عنوان رکن مهم و حساس در جامعه، باید توسعه را از ذهن مردم و به خصوص دانش آموزان شروع و توسعه ذهنی را پرورش دهد.

او گفت: آموزش و پرورش در دنیا مبتنی بر ذائقه سازی و توانایی افراد، ولی در کشور ما مبتنی بر محفوظات است که این نگرش باید تغییر و بر اساس توانایی و مهارت دانش آموزان برنامه ریزی گردد.

گرشاسبی گفت: باید سواد را به سوی مهارت و فن، هدایت و با آن همسو کرده و به علم عمق دهیم که در این زمینه می‌توان با کمک نهاد‌های مربوط، برنامه ریزی کرد.

او افزود: باید تلاش کنیم ذهن مردم را برای رسیدن به توسعه و کسب علم تغییر دهیم.

فرماندار شهرستان مرند همچنین با اشاره به ضرورت توجه به مهارت آموزی گفت: ما باید صفر تا صد زندگی را آموزش داده و نسلی را تربیت کنیم که مهارت جز شخصیت آن‌ها شود.

گرشاسبی با تاکید بر اینکه در کنار تدریس، باید مهارت‌های زندگی هم آموزش داده شود تا در آینده شاهد تغییر در نگرش نسل و جامعه باشیم، گفت: توسعه مردم محور است لذا باید در ذهن مردم باشد و نباید محدود به منطقه و یا محدوه خاصی شود.

او گفت: تغییر و تحول در هر حوزه‌ای صورت می‌گیرد توسط مردم است و وظیفه دولت در این میان اجماع برای توسعه می‌باشد.

 کاظمی مدیر آموزش و پرورش مرند نیز با اشاره به تلاش این اداره در زمینه سواد آموزی گفت: درصد سوادآموزی شهرستان، نزدیک ۹۵ درصد است که باید برای افزایش آن و ریشه کنی بی سوادی تلاش کنیم.

 کاظمی افزود: در سال‌های ۹۷ و ۹۸ تعداد افراد جذب شده یک هزار و ۱۰۰ نفر هستند که نسبت به سال قبل افزایش ۴/۱ درصدی را شاهد بودیم.

او گفت: در راستای افزایش جذب برای سواد آموزی، نیاز به تلاش بیشتر مجموعه و کمک بخشداران و دهیاران هستیم.

کاظمی گفت: شرط پرداخت دستمزد و بیمه معلمان فعال در سوادآموزی، قبولی سواد آموزان است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.