بهره مندی از دانش و فناوری در توسعه وقف و اجرای نیات واقفان

سیاست اصلی سازمان اوقاف به کارگیری دانش و فناوری در توسعه وقف و اجرای نیات واقفان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام روحانی نژاد، مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، در نشست شورای اداری اوقاف گیلان با قدردانی از حضور مردم در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی گفت: ۹ دی یک قیام ملی بود که نظیر آن را در بهمن ۵۷ علیه نظام ستم شاهی داشتیم.

او افزود: از نگاه رهبر معظم انقلاب ۹ دی روزی است که باید در تاریخ کشور و انقلاب ما ماندگار شود و این قیام ملی کشور بر علیه فتنه و فتنه گران برای نسل جوان تبیین شود.

مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت:۹ دی ملت با آمدن در صحنه توانستند شرایط کشور را به حالت عادی خود برگردانند.

حجت الاسلام روحانی نژاد افزود: در ۹ دی سال ۸۸ خدای متعال از ملت بزرگ ایران دفاع کرد و چهره انسان‌های خائن و ناسپاس را برای مردم برملا کرد.

او، در ادامه به مشکل ساختار اداری در استان‌ها اشاره کرد و گفت: ساختار سازمان اوقاف در حوزه ستادی در حال تدوین است.

مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: ساختار ستاد مرکزی سازمان به مدت یک سال در حال مطالعه است و به تحول خوبی منجر خواهد شد.

حجت الاسلام روحانی نژاد گفت: ساختار باید کوچک سازی شود و پس از پایان ساختار ستادی، اصلاح ساختار استانی و شهرستانی انجام خواهد شد.

او افزود: ساختار باید واقع بینانه دیده شود و امروزه هنر نیست که انباشت نیرو در ادارات اشته باشیم.

مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ساختار باید به گونه‌ای طراحی شود در پیشبرد امور مردم مشارکت داده شوند و ادارات اوقاف، ناظر و سیاستگذار و خط مشی دهنده باشند.

حجت الاسلام روحانی نژاد افزود: با بکارگیری ابزار نوین بسیاری از کار‌های اداری را بدون بهره بردن از نیروی انسانی می‌توان انجام داد.

او گفت: اگر به ایده و مدل موثر و خلاقیتی جهت تسهیل امور رسیدید بیان کنید چرا که ایده‌های خلاق، سیستم را نجات می‌دهد.

مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، بر نقد دستورالعمل‌های سازمانی تاکید کرد و افزود: اقتضائات صف متفاوت از اقتضائات ستاد است و نیروی صف با نقد عالمانه و دوستانه می‌تواند در اصلاح روند اجرای امور، موثر واقع شود.

حجت الاسلام روحانی نژاد، با بیان اینکه مسئله تعیین امین موقوفات از مسائلی است که رئیس سازمان اوقاف بر آن تاکید دارد، گفت: این طرح در راستای چابک سازی ساختار سازمان است.

او افزود: انتخاب افراد کاردان و صادق به عنوان امین موقوفات به نوعی واگذار کردن کار‌ها به مردم است.

مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، بر افزایش بهره وری در سازمان اوقاف تاکید و تصریح کرد: از سیاست اصلی این دوره از مدیریت اوقاف ارتقای بهره وری، اجرای بهتر نیات واقفان خیراندیش و به کارگیری دانش و فناوری در توسعه وقف است.

دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار از دیگر برنامه‌های حجت الاسلام روحانی نژاد، مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.