پرواز هواپیمای شناسایی آمریکا بر فراز شبه‌جزیره کره در نخستین روز سال نوی میلادی

ساعاتی پس از آنکه کره شمالی از رونمایی قریب‌الوقوع یک سلاح راهبردی خبر داد، یک فروند هواپیمای شناسایی آمریکا بر فراز شبه‌جزیره کره به پرواز درآمد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یک فروند هواپیمای شناسایی آمریکا امروز چهارشنبه همزمان با نخستین روز سال نوی میلادی، بر فراز شبه جزیره کره به پرواز درآمد.

این هواپیمای شناسایی در حالی عملیات خود را بر فراز شبه جزیره کره آغاز کرده است که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ساعاتی پیش از آن اعلام کرد هیچ تعهدی برای حفظ وعده‌های خود مبنی بر تعلیق آزمایش‌های موشکی هسته‌ای دوربُرد وجود ندارد و جهان در آینده نزدیک شاهد رونمایی از سلاح استراتژیک و راهبردی جدیدی که همان هدیه کریسمس پیونگ یانگ به واشنگتن است، خواهد بود.

بر این اساس، یک فروند هواپیمای شناسایی RC-۱۳۵W نیروی هوایی آمریکا امروز چهارشنبه ساعت ۸:۲۵ دقیقه به وقت کره از پایگاه هوایی کادنا در ژاپن برخاست تا ماموریت خود را در دریای شرقی اجرایی کند. این در حالی بود که یک فروند هواپیمای EP-۳E نیروی دریایی آمریکا نیز در ارتفاع ۲۵ هزار پایی کره جنوبی پرواز کرد.

پرواز دو هواپیمای شناسایی آمریکا در نخستین روز سال جدید میلادی از بیم واشنگتن از تحرکات احتمالی پیونگ یانگ حکایت دارد. کره شمالی پیشتر تاکید کرده بود که اگر پیشرفتی در زمینه لغو تحریم‌ها حاصل نشود، یک هدیه کریسمس برای آمریکا خواهد داشت که همین بیانیه باعث شد آمریکا بیش از پیش تحرکات منطقه شبه جزیره کره را رصد کند.

در هفته‌های اخیر، کره شمالی آزمایش‌های موشکی انجام داده است که به نظر می‌رسد آزمایش موتور‌های موشک جدیدی است که پیونگ یانگ گفت بازدارندگی هسته‌ای آن را افزایش خواهد داد و این مسئله حاکی از آن است که کره شمالی هیچ تصمیمی برای دست کشیدن از توانایی هسته‌ای خود ندارد. شاید رهبر کره شمالی به این نتیجه رسیده که استیضاح ترامپ موقعیت وی را تضعیف کرده و در نتیجه بیش از پیش از موفقیت سیاسی ناامید شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۱ دی ۱۳۹۸
باید بی درنگ سرنگونش کنند.
آخرین اخبار