باران در راه است

هواشناسی استان بوشهر از ورود سامانه بارشی از اواخر جمعه خبر داده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد امروز شاهد وزش باد به نسبت شدید شمال غربی روی خلیج فارس و تلاطم دریا هستیم. همچنین احتمال بارش خفیف در برخی نقاط مرتفع استان دور از انتظار نیست.

زهرا راستگو افزود: فردا با کاهش سرعت باد به تدریج از ارتفاع موج دریا کاسته و دریا نیز کم کم آرام می‌شود.

او ادامه داد: دمای هوا نیز امروز و فردا (چهارشنبه و پنجشنبه) به طور نسبی کاهش می‌یابد.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: پیش بینی می‌شود وضعیت جوی و دریایی استان پنجشنبه و جمعه به نسبت آرام باشد، اما از اواخر جمعه و شنبه و یکشنبه با ورود یک سامانه بارشی به استان، بارش باران همراه با وزش باد شدید گاهی رگبار باران و رعد و برق به همراه وزش باد و گاهی ریزش تگرگ در  استان پیش بینی می‌شود. در همین مدت دریا نیز مواج و متلاطم پیش بینی خواهد بود.

راستگو گفت: امروز جهت وزش باد در استان شمال غربی با سرعت ۱۲ تا ۳۶ و روی دریا گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و فردا شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

او افزود: ارتفاع موج دریا نیز ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر و فردا به تدریج در سواحل شمالی و مرکزی ۳۰ تا ۹۰ و سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۶:۴۱ بامداد، مد اول ساعت ۱۳:۱۶، جزر دوم ساعت ۱۷:۲۱ و مد دوم دریا ساعت ۲۳:۳۸ است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.