سلطان مار در بندر انزلی به روی صحنه می‌رود

نمایشنامه سلطان مار نوشته بهرام بیضایی و به کارگردانی بهزاد دوگهرانی در بندر انزلی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، قاسم مصفا، مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: نمایشنامه سلطان مار نوشته بهرام بیضایی و به کارگردانی بهزاد دوگهرانی از سوی گروه تئاتر تلخک در بندر انزلی اجرا می‌شود.

او، با اشاره به اینکه این نمایش ساعت ۱۸ عصر از روز شنبه ۱۴ دی تا ۱۸ دی ماه اجرا خواهد شد، افزود: علاقمندان می‌توانند با مراجعه به اداره فرهنگ و ارشاد انزلی جنب باشگاه صیدگر از آن دیدن کنند.

مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: نمایشنامه سلطان مار، داستانی طنز از زندگی شاه و وزیری است که فرزند ندارند و به توصیه درویشی از درختی که باغ آن از سوی دیو‌ها محافظت می‌شود، دو سیب سفید و قرمز چیده و به همسرانشان می‌دهند تا صاحب فرزند شوند.
قاسم مصفا افزود: در اجرای این نمایش از انواع تکنیک‌های نمایش ایرانی نظیر نقالی، تعزیه، روحوضی استفاده شده و فضای کار مثل مجلس‌های تقلید در نمایش ایرانی بیشتر شادیانه است.

او تصریح کرد: مریم نژاد، طاهره آقاسی، بهاره قربان پور، آتیلا بیجاری، مینا پور بهلول، معصومه محمد نژاد، مریم حبیبی، فاطمه روزه دالاری، دلارام بیجاری، هانیه سلمی، هستی عمیدی، الهام نداف آزاد، مهرانه نداف آزاد، مینو سیاهکلی مرادی، فاطمه رضایی نژاد در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

برچسب ها: وزارت ارشاد ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.