وزیر میراث فرهنگی از بقعه شیخ جبرائیل کلخوران بازدید کرد

وزیر میراث فرهنگی از روند ساماندهی بقعه تاریخی شیخ جبرائیل کلخوران اردبیلی بازدید کرد.

وزیر میراث فرهنگی از بقعه شیخ جبرائیل کلخوران بازدید کردبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی عصر چهارشنبه از روند اجرای پروژه احیای بقعه تاریخی شیخ جبرائیل کلخوران که از جمله آثار شاخث فرهنگی منطقه است بازدید کرده و در حضور عوامل ساماندهی این مجموعه آخرین اقدامات و راه‌های توسعه ظرفیت فرهنگی، گردشگری و مذهبی میراث ارزشمند کلخوران را مورد بررسی قرار داد.

وزیر میراث فرهنگی در این بازدید عنوان کرد: سرعت پیشرفت ساماندهی بقعه تاریخی «شیخ جبرائیل کلخوران اردبیلی» که شامل رواق سازی، مرمت بنا، محوطه سازی، نورپردازی، مجموعه بهداشتی و موزه بوده مطلوب و قابل قبول است.

وی افزود: مجموعه رواق‌های موجود در بقعه تاریخی «شیخ جبرائیل کلخوران اردبیل» قابلیت ایجاد بازارچه صنایع دستی را دارند.

مونسان بر لزوم شناسایی و معرفی قابلیت‌های مختلف مناطق فرهنگی و تاریخی تأکید کرد و ادامه داد: حمایت از تولید کنندگان صنایع دستی با استفاده از قابلیت چنین مجموعه‌هایی می‌تواند امکان پذیر شود.

معاون میراث فرهنگی کشور نیز در این بازدید اجرای طرح احیای بقعه تاریخی «شیخ جبرائیل کلخوران اردبیلی» را حائز اهمیت دانسته و بر لزوم توسعه فعالیت‌های توسعه محور در این بخش تأکید کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۱ دی ۱۳۹۸
اردبيل را بايد بهتر شناخت تا چند پيش كه تنها راه رفتن به اردبيل از أستارا با اتوبوس و گذشتن از گردنه حيران بود تا حالا كه سال ها ايران اير پرواز دارد زيبايى ها توريستى اردبيل كشف شده همين شيخ حبراءيل كلخوران