کمبود پرستار در مراکز درمانی

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت:مهمترین مشکل حیطه پرستاری کمبود نیروی کار در مراکز درمانی است.

دکتر حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: متاسفانه مسئولین  قدر زحمات پرستاران محترم را نمی‌دانند و تا الان نتوانسته اند قدمی در جهت رفع مشکلات این عزیزان بردارند.

او ادامه داد: مشکلات حیطه پرستاری بسیار زیاد است از جمله مهمترین این مشکلات کمبود نیرو در مراکز درمانی، نبود استاندارد تعداد پرستار نسبت به بیمار، نامناسب بودن قانون بازنشستگی برای مشاغل سخت و زیان آور و فشار کار زیاد است که همه این مشکلات ناشی از کم توجهی مسئولین به جذب پرستار و رعایت استاندارد‌های لازم برای به کارگیری پرستاران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چند سال است که استخدام پرستاران به فراموشی سپرده شده در حالی که پرستاران بازنشسته می‌شوند و تعدادی هم به دلیل سخت بودن شغل دچار مشکلات و بیماری‌هایی می‌شوند که ممکن است ازکارافتاده شوند.

عابدی در خصوص راهکار مجلس شورای اسلامی برای استخدام پرستاران بیان کرد: در برنامه ششم مصوب شد ارایه خدمات پرستاری در سطح جامعه و منازل ارایه شود و این به معنای باز شدن یک فضای جدید برای کار پرستاران در سطح جامعه است. پرستارانی که به هر دلیلی توان و تمایل کار در بیمارستان‌ها را ندارند می‌توانند با ایجاد کلینیک‌های مراقبت پرستاری در سطح جامعه ارایه خدمت کنند.

او افزود: کلیه خدمات رسانی‌های پرستاران نیازمند پشتیبانی سازمان‌های بیمه گر است و هنوز اقدامات شایسته‌ای در جهت تحت پوشش قرار گرفتن این خدمات در همه سطوح و همه بیمه‌ها تعریف نشده است البته تعدادی از این خدمات در شواری عالی بیمه تصویب شد، اما تعداد بسیاری از خدمات نیز هنوز تحت پوشش بیمه قرار نگرفته اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:اقدام بعدی که در این راستا در مجلس انجام شد مکلف کردن دولت به کارانه پرستاران براساس تعرفه پرستاری است که متاسفانه تا امروز این قانون اجرا نشده است.

عابدی در مورد اقدامات دیگر مجلس که با همکاری کمیسیون بهداشت و درمان انجام شد گفت: در سال گذشته جلسات مشترکی با سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشتیم برای جذب سالانه بیست هزار پرستار تا زمانی که ما به حداقل استاندارد پرستار به تخت برسیم، ولی متاسفانه در سال ۹۸ دولت با مشکلات اقتصادی رو به رو شد و نتوانست بودجه‌های لازم را برای جذب پرستاران اختصاص دهد.
 
 
انتهای پیام/ش
برچسب ها: پرستار ، روزپرستار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.