رئیس جمهور:

روابط ایران با ۱۲ کشور همسایه صمیمانه و گرم است/ بر اتمام راه‌آهن اردبیل تا پایان دولت دوازدهم اصرار داریم

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران با ۱۲ کشور همسایه بسیار صمیمانه و گرم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور اسلامی ایران روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری و افتتاح پروژه‌های اقتصادی استان اردبیل گفت: روابط ما با ۱۲ کشور همسایه بسیار صمیمانه و گرم است که امیدواریم این دو سه کشور نیز به بقیه ملحق شده و زندگی خوبی در این منطقه داشته باشیم.

او به جایگاه مرزی استان اردبیل اشاره کرد و بیان کرد: با همسایه شمالی این استان یعنی آذربایجان روابط خوبی داریم و همکاری‌های مشترکی بین این دو کشور در حال انجام است.

رئیس جمهور تصریح کرد: چند طرح بزرگ مشترک بین دو کشور اجرا شده و چند طرح دیگر نیز پیش رو داریم، شهرک صنعتی مشترک که محل آن استان اردبیل است بین دو کشور ایجاد خواهد شد، ضمن اینکه طرح راه آهن از آستارا به رشت با مشارکت این کشور در حال اجراست.

روحانی با اشاره به سفر اخیر خود به مالزی گفت: در اجلاس مهم بین سران ۴ کشور ترکیه، ایران، مالزی و قطر مشارکت‌های خوبی صورت گرفت که می‌تواند زیربنای تحولات اقتصادی را درست کند.

او با بیان اینکه کار اقتصادی کارمردم، سرمایه گذاران و... است ،عنوان کرد: کار‌های اقتصادی برعهده مردم است و دولت موظف به انجام کار‌های زیربنایی است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در اوایل سال ۹۷ تحریم‌ها بر کشور ایران وارد شده ،عنوان کرد: در این شرایط برخی افراد گفتند که باید کشور کوپنی شود، ولی ما بدون اینکه کشور را کوپنی کنیم ، اداره کردیم.

او گفت: امروزه با وارد شدن تحریم‌های سنگین به ایران قیمت کالا‌ها افزایش یافت، ولی قحطی و کوپنی شدن کالا‌ها را نداریم که این‌ها همه نشان دهنده نظارت دولت و انجام امورات دولتی است.

او با اشاره به استعداد‌های استان اردبیل و خدمات در این منطقه گفت: در این استان در زمینه بزرگراه و راه آهن تلاش خوبی شده و یکی از آرزو‌های مردم در این دولت محقق خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: استان اردبیل در حوزه معدن از استعداد‌های خوبی برخوردار است و باید در این حوزه تلاش‌های بسیاری صورت گیرد.

روحانی عنوان کرد: معادن برای ما یکی از بخش‌های اشتغال و ثروت به شمار می‌آید که در این راستا استان اردبیل ظزفیت‌های خوبی دارد.

او با بیان اینکه اردبیل از نظر گردشگری جزو استان‌های زرخیز کشور به شمار می‌آید، افزود: این استان دارای جاذبه‌های گردشگری بی نظیری در سطح کشور است که این ویژگی باعث شده تا  به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: استان اردبیل با موقعیت جغرافیایی مناسب و قرارگیری در جایگاه بسیار مهم مرزی زمینه همکاری بیش از پیش را با کشور آذربایجان فراهم می‌کند.

روحانی با بیان اینکه کشورمان رابطه‌ خوب و صمیمی با کشور‌های همسایه و بخصوص آدربایجان دارد عنوان کرد: ایجاد شهرک صنعتی مشترک بین ایران و جمهوری آدربایجان تحول بزرگی برای این منطقه است.

او با اشاره به پروژه راه آهن اردبیل افزود: بر اتمام راه‌آهن اردبیل تا پایان دولت دوازدهم اصرار داریم و مسوولان ذیربط باید تمام تلاش خود را انجام بدهند که امیدواریم با تلاش دولت در فرصت باقی مانده شاهد بهره برداری از خط آهن اردبیل باشیم.

او تصریح کرد: با تمام توان تلاش خواهیم کرد طرح راه‌آهن اردبیل در تابستان سال ۱۴۰۰ به سرانجام برسد.

رئیس جمهور افزود: مساله راه‌آهن برای این استان بسیار مهم است و ما در سفر اول هم در سال ۹۳ تاکید زیادی برای به نتیجه رسیدن آن داشتیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی اظهارداشت: طبق صحبتی که امروز در جریان سفر به اردبیل با وزیر راه و شهرسازی شد، طرح واگذاری راه‌آهن اردبیل به یک شرکت منتخب باید انجام شود و قول دادند حل شود.

او افزود: موضوع ریل‌گذاری هم به عنوان قدم اول در ۲۰ روز آینده عملی شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۱ دی ۱۳۹۸
مامیدونیم قحطی نیست همه فروشگاهها پراز اجناس هست فقط پول واسه خرید نداریم مردم وسعشون نمیرسه خرید کنن هربیسوادی اینو میدونه به مسعولین بگید شماها با حقوق نجومی زندگی میکنید مردم چطورزندگی میکنن خبردارید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۱ دی ۱۳۹۸
پس راه آهن گرگان-مشهد و سنندج به همدان کی درست میشه؟