پمپئو سفر به اوکراین را به تعویق انداخت

وزیر خارجه آمریکا سفر خود به اوکراین را در پی تظاهرات اخیر در مقابل سفارت این کشور در عراق به تعویق انداخت.

پمپئو سفر به اوکراین را به تعویق انداختبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور در پی اعتراضات اخیر عراقی‌ها در مقابل سفارت این کشور در بغداد، سفر خود به اوکراین را به تعویق انداخته است.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، مایک پمپئو قرار بود روز ۳ ژانویه (۱۳ دی) به اوکراین سفر کند و با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور این کشور دیدار کند.

«مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: این سفر به دلیل نیاز به حضور وزیر امور خارجه در واشنگتن دی‌سی و ادامه نظارت بر روند تحولات در عراق و تضمین امنیت شهروندان آمریکا در خاورمیانه لغو شده است.

بیشتر بخوانید:

لغو سفر پمپئو در بحبوحه روند استیضاح ترامپ در آمریکا و پرونده «اوکراین گیت» صورت می‌گیرد.

سفر پمپئو به اوکراین نخستین سفر رسمی یک مقام آمریکایی به این کشور در پی تصویب مفاد استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان این کشور به شمار می‌رود.

آمریکا با مطرح کردن ادعا‌های واهی، مواضع «الحشدالشعبی» در عراق را در اقدامی تجاوزکارانه  مورد حمله قرار داد که این حمله به شهادت و مجروح شدن حدود صد نفر از مبارزان الحشدالشعبی منجر شد.

روزهای  سه‌شنبه و چهارشنبه معترضان خشمگین عراقی ضمن تجمع در برابر سفارت آمریکا در بغداد، ساختمان سفارت را مورد حمله قرار دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار