مسمومیت ۴ نفر با گاز مونوکسیدکربن در قیروکارزین

مسئول اورژانس قیروکارزین از مسمومیت ۴ نفر از اعضای یک خانواده بر اثر گازگرفتگی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مصطفی قائدی اظهار داشت: با اعلام خبر گاز گرفتگی به مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ مبنی بر وجود علائمی همچون سرگیجه، تهوع و استفراغ و ضعف و بی‌حالی بلافاصله آمبولانس به محل حادثه نظر اعزام شد.

مسئول اورژانس قیروکارزین گفت: با رسیدن تیم اورژنس و انجام اقدامات درمانی اولیه، هر ۴ مصدوم جهت انجام ادامه اقدامات درمانی به بیمارستان امام محمد باقر قیروکارزین انتقال داده شدند.

او افزود: این خانواده برخلاف توصیه‌های تاکید شده در مورد عدم استفاده از وسایل گرمایشی غیرمجاز، متاسفانه از کپسول گاز جهت گرم کردن خود استفاده میکردند.

قائدی توصیه کرد: در مواجهه با افراد دچار مسمومیت با گاز مونواکسید کربن، سریعا با ۱۱۵ تماس بگیرید و کاملا خونسردی خود را حفظ کرده و توصیه‌های اپراتور ۱۱۵ را که شامل قطع کردن منبع گاز، باز کردن در و پنجره‌ها وانتقال فرد دچار مسمومیت به هوای آزاد میباشد را تا رسیدن آمبولانس انجام دهید.

محمد جواد مرادیان رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس نیز اعلام کرد: از ابتدای امسال تا کنون، امسال ۵۳۷ نفر بر اثر گاز منوکسید کربن مسموم و از این تعداد ۲۸۱ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند که این آمار نسبت به پارسال ۲۸ درصد افزایش یافته است.

او گفت:  جان باختگان بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن در فارس با افزایش ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال، به ۱۵ نفر رسیده است.

مرادیان افزود: ۲۴۱  نفر هم به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۴ درصد افزایش یافته نشان می‌دهد.

بیمارستان علی اصغر (ع) شیراز، مرکز تخصصی مسمومیت‌ها از جمله مسمومیت ناشی از گاز منوکسید کربن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار