هاب شدن فرودگاه تبریز با بهره برداری از پایانه جدید

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: هاب شدن فرودگاه تبریز با بهره برداری از پایانه جدید این فرودگاه کلید می‌خورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، رستمی عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: هاب شدن فرودگاه تبریز با بهره برداری از پایانه جدید این فرودگاه کلید می‌خورد.

 رستمی در بازدید از پروژه‌های فرودگاه تبریز افزود: در زمان کنونی پروژه‌های مهمی در فرودگاه تبریز در حال اجراست که با بهره برداری از آن‌ها گام مهمی در مسیر پیشرفت این فرودگاه برداشته می‌شود.

او با اشاره به اقدامات انجام شده برای شروع پایانه جدید این فرودگاه، گفت: با توجه به ظرفیت آذربایجان شرقی و صنعتی بودن کلانشهر تبریز کار‌های توسعه‌ای این فرودگاه که به تازگی شروع شده باید شتاب بیشتری به خود بگیرد.

 آذری، مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی نیز گفت: پایانه جدید فرودگاه مهم‌ترین پروژه فرودگاه تبریز است.

او گفت: این پایانه با وسعت ۱۴ هزار مربع با برآورد اولیه ۲۷۰ میلیارد تومان در حال اجراست.

در این بازدید رستمی به همراه مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی و غربی، معاونین و حراست اداره کل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی از پروژه توسعه ترمینال فرودگاه تبریز، توسعه اپرون غربی و شرقی، تاکسیوی ارتباطی و آشیانه شرکت هواپیمایی آتا بازدید و در جریان وضعیت پروژه پایانه جدید فرودگاه تبریز قرار گرفت.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پرواز‌های داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدور‌های هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پرواز‌های داخلی و بین المللی به خصوص پرواز‌های عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشور‌های آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می‌شود.

روزانه به صورت میانگین ۴۵ پرواز داخلی و ۶ پرواز خارجی در این فرودگاه انجام می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.