با حضور آیت الله جوادی آملی انجام شد؛

رونمایی از موسوعه ۲۱ جلدی آیت‌الله محقق داماد در قم

موسوعه ۲۱جلدی مرحوم آیت‌الله محقق داماد با حضور آیت الله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید درقم رونمایی شد.

رونمایی از موسوعه ۲۱ جلدی آیت‌الله محقق داماد در قمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،موسوعه ۲۱جلدی آیت‌الله محقق داماد روز پنجشنبه در همایش «آموزگار فقاهت» آیین نکوداشت مرحوم آیت الله سیدمحمد محقق داماد با حضور آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درقم رونمایی شد.

آیت الله سید مصطفی محقق داماد، فرزند مرحوم آیت الله محقق داماد در این همایش در پژوهشکده علوم و معارف قرآنی علامه طباطبایی (ره) قم با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی این عالم برجسته گفت: آن عالم جلیل القدر تمام همت خود را صرف تربیت شاگردان قراردادند و از هیچ تلاش در این زمینه کوتاهی نکردند.

او با تاکید براینکه حوزه علمیه قم سرافراز است و باید همه طلاب علوم دینی تمام تلاش خود را بر افزودن مایه‌های علمی این حوزه انجام دهند، افزود: حوزه علمیه قم قابل مقایسه با هیچ یک از مراکز علمی در سطح دنیا نیست و از سطح علمی بسیار بالایی برخورداراست.

آیت­‌الله سید محمد موسوی محقق­ احمدآبادی معروف به «محقق داماد»، در سال ۱۳۲۵ قمری برابر ۱۲۸۶ شمسی، در روستای احمدآباد از توابع اردکان یزد متولد شد. این عالم فرزانه و فقیه دانش پرور، در تاریخ دوم ذی‌الحجه ۱۳۸۸ قمری برابر با اول اسفند ۱۳۴۷ خورشیدی در اثرسکته قلبی درگذشت و در حرم مطهر حضرت معصومه به خاک سپرده شد.

از تألیف‌های مرحوم داماد چند اثر باقی مانده که مهم‌ترین و عمده‌ترین آن‌ها حواشی بر کتاب العروه الوثقی اثر ارزشمند فقهی آیت‌الله طباطبایی است، که به قلم خود آن مرحوم نوشته شده‌است، برخی از دروس او را شاگردانش تقریر کرده و به رشته تحریر درآورده‌اند که برخی از این تقریرات به زیور طبع آراسته گشته‌است.

در این آیین که با حضور حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، نوری و سبحانی از مراجع تقلید، آیات سید محمدجواد علوی بروجردی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س) و تنی چند از علما و فضای برجسته حوزه علمیه و همچنین علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درپژوهشکده علوم و معارف قرآنی علامه طباطبایی قم ترتیب یافت، بخش‌هایی از دیدار رهبر معظم انقلاب با دست‌اندرکاران این همایش پخش شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار