پرداخت ۳۲ میلیارد تومان وام در صندوق بازنشستگی استان همدان

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان همدان گفت: در ۹ ماهه سالجاری ۳۲ میلیارد تومان وام ضروری به بازنشستگانو وظیفه بگیران پرداخت شده است.

پرداخت ۳۲ میلیارد تومان وام در صندوق بازنشستگی استان همدانروح الله افشارمدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان همدان، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۳۲ میلیارد تومان وام ضروری با مبالغ پنج و هفت میلیونی به ۵۶۲۱ نفر از بازنشستگان و وظیفه بگیران بدون ارائه وثیقه که به حساب متقاضیان پرداخت شده است افزود: استان همدان جزء استان‌های برتر در پرداخت این وام‌ها به بازنشستگان محسوب می‌شود.

او با اشاره به اینکه تعداد ۳۴ هزار و ۳۵۰ نفر بازنشسته استان مشترک صندوق بازنشستگی کشوری است ادامه داد: از این تعداد ۶۴ درصد متعلق به آموزش‌وپرورش، ۱۴ درصد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی و مابقی از سایر دستگاه‌های اجرایی استان است.

افشار با اشاره به ساخت دو طرح خانه امید در شهرستان همدان و نهاوند، اضافه کرد: طرح خانه امید همدان با متراژ ۶۳۰ مترمربع و پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد و در شهرستان نهاوند با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، در حال ساخت است.
مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان همدان اظهار داشت: این مجموعه‌های فرهنگی آموزشی با طرحی جدید در یک طبقه ساخته می‌شود که دارای بخش‌های مختلفی همچون سالن اجتماعات، نمازخانه، سالن ورزشی، اتاق پزشک، کتابخانه و آمفی‌تئاتر است.
او هدف از ساخت این مکان‌ها را ارتقا و بهبود وضعیت روحی و جسمی بازنشستگان، حضور در اجتماع و خروج از عزلت و خانه‌نشینی، تکریم و بزرگداشت بازنشستگان ازجمله اهداف این مراکز برشمرد.

افشار ازانعقاد ۱۰ تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی استان جهت رفاه حال بازنشستگان نیز خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه با اداره کل ورزش و جوانان با ۵۰ درصد تخفیف استخر‌های زیر پوشش در سراسر استان و استفاده رایگان از سالن‌های ورزشی سرپوشیده، بازدید رایگان از مراکز تفریحی و توریستی، ارائه رایگان خدمات توان‌بخشی، روان‌شناختی، فیزیوتراپی، گفتاردرمانی و شنوایی‌سنجی، شرکت سیاحتی علیصدر در ۶ ماه نخست سال جاری با ۳۰ درصد تخفیف و چهار نفر همراه و در ۶ ماه دوم با ۵۰ درصد تخفیف و چهار نفر همراه برای هر بازنشسته.
گذراندن دوره‌های آموزشی با ۵۰ درصد تخفیف در مراکز خصوصی و رایگان جهت دوره‌هایی که توسط فنی و حرفه تی برگزار می‌گردد، برگزاری دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی ویژه بازنشستگان و خانواده آنان با ۴۰ درصد تخفیف را از جمله اقدامات انجام شده در صندوق بازنشستگی استان همدان اعلام کرد.
۵- این مسئول ادامه داد: امسال هم مانند سال‌های قبل، درمراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه کشوری ۶۰ نفر از پیشکسوتان تقدیر شدند.
او افزود: همچنین در ۹ ماهه امسال پرداخت یارانه سفر در سه مرتبه به بازنشستگان و موظفین، ارائه خدمات بیمه تکمیلی و ارائه کلیه هزینه‌های درمان بیماران خاص نیز از دیگر خدمات ارائه شده از طرف صندوق است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
سید احمد میرعزتی
۰۸:۳۸ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام ،بنده ۷ تومان وام ضروری را نیاز دارم ،در ضمن تابحال هیچگونه از صندوق بهره ای حاصل نشده ،با تشکر