شلیک گاز اشک آور به سوی معترضان فرانسوی

پلیس فرانسه امروز نیز برای پایان بخشیدن به اعتراضاتی که بر سر اصلاح نظام بازنشستگی شکل گرفته از گاز اشک آور استفاده کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس فرانسه به منظور متفرق کردن معترضانی که یک انبار دپوی اتوبوس در پاریس را محاصره کرده بودند، از گاز اشک آور استفاده کرد؛ اقدامی که تازه‌ترین رویارویی میان مقامات این کشور با اتحادیه‌های کارگری بر سر اصلاح نظام حقوق بازنشستگی در این کشور محسوب می‌شود.

به نوشته رویترز، این اعتراضات که اکنون در بیست و نهمین روز خود قرار دارد، طولانی‌ترین در نوع خود از سال ۱۹۶۸ به حساب می‌آید.

تصاویر منتشر شده از تلویزیون «بی ام اف» که در توییتر منتشر شده، پلیس فرانسه را در حال شلیک گاز اشک آور بسوی جمعیت در ورودی این انبار دپوی اتوبوس نشان می‌دهد.

تلویزیون بی ام اف صبح امروز همچنین درگیری‌هایی را در مرکز پاریس و نزدیک «اپرای گارنیه» نمایش داد.

اتحادیه (CGT) خواهان اعتصاب‌های بیشتری شده است. این در حالی است که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه قول داده است اصلاحات خود در زمینه نظام بازنشستگی را به پیش ببرد. مکرون در سخنرانی خود در آستانه سال نوی میلادی گفت انتظار دارد دولتش بزودی به سازشی با اتحادیه‌ها بر اصلاحات دست یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار