وجود ۸ واحد تصفیه خانه فاضلاب در کردستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان از فعالیت ۸ واحد تصفیه خانه فاضلاب در شهر‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدحسین محمدی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سالروز تصویب قانون نشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب به دستاورد‌های ۳۰ ساله آبفا در کردستان پرداخت و گفت: طی این مدت جمعیت برخوردار از آب شرب سالم و بهداشتی از ۸۵ به ۱۰۰ درصد و تعداد شهر‌های زیر پوشش از ۱۰ به ۲۷ شهر افزایش یافته است.

او افزود: در این مدت تعداد تصفیه‌خانه‌های آب در شهر‌های استان از یک واحد به ۵ واحد، تعداد آزمایشگاه‌های کنترل کیفی از ۱ به ۱۶ واحد و تعداد آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب از یک به ۲ واحد افزایش یافته است.

مدیرعامل آبفا کردستان با بیان اینکه در این سی ساله تعداد انشعابات آب ۳۲۶ درصد رشد داشته است، بیان کرد: طول خطوط انتقال و شبکه توزیع و انشعابات آب نیز از یک‌هزار کیلومتر به بیش از پنج هزار و۳۰۰ کیلومتر افزایش یافته است.

محمدی در بخش دیگری از این برنامه به وضعیت خدمات‌رسانی در حوزه فاضلاب پرداخت و گفت: طی سی سال گذشته جمعیت تحت پوشش تأسیسات فاضلاب شهری از ۷۳ به ۹۸ درصد و تعداد شهر‌های زیر پوشش از ۱۰ به ۱۸ شهر افزایش یافته است.

او با بیان اینکه در بدو تأسیس شرکت آبفا کردستان، آزمایشگاه فاضلاب و تصفیه خانه فاضلاب در سطح استان وجود نداشت، گفت:، اما هم‌اکنون ۸ واحد تصفیه خانه فاضلاب و ۱۳ آزمایشگاه فاضلاب در شهر‌های کردستان وجود دارد.

مدیرعامل آبفای کردستان با بیان اینکه در این سی ساله تعداد انشعابات فاضلاب ۳۵۶ درصد رشد داشته است، افزود: طول خطوط انتقال و شبکه توزیع و انشعابات فاضلاب نیز از ۷۵۰ کیلومتر به ۲ هزار کیلومتر افزایش یافته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.