مدیرکل دامپزشکی کردستان:

بیش از شش میلیون دام در استان کردستان مایه کوبی شد

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: طی ۹ ماه گذشته از امسال شش میلیون و ۱۵۶ هزار و ۶۷۰ نوبت راس دام سبک و سنگین در این استان علیه بیماری‌های مختلف مایه کوبی شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان کردستان، مجتبی ورمقانی گفت: در این مدت تیم‌های ثابت و سیار دامپزشکان بخش خصوصی و دولتی این استان، علیه ۱۵ مورد بیماری از جمله شاربن، تب برفکی، آبله، اکتیما، PPR، LSD، هاری، بروسلوز، آنتروتوکسمی، قانقاریا، آگالاکسی، تیلریوز، کزار و تست‌های سل، بروسلوز و مشمشه دام‌های استان را واکسینه کردند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری میزان تعهد این اداره کل در مایه کوبی پنج میلیون و ۱۱۹ هزار و ۶۰۰ راس بود، افزود: با تلاش دامپزشکان بخش خصوصی و دولتی تنها در ۹ ماه از سال، ۲۰ درصد بیشتر از تعهد، دام مایه کوبی شده است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان ادامه داد: در این مدت مبارزه با بیماری تب برفکی گوسفند، بز و گامیش با دو میلیون و ۱۸۰ هزار نوبت راس بیشترین عملیات مایه کوبی را در میان دیگر بیماری‌ها به خود اختصاص داده است.

ورمقانی با بیان اینکه سمپاشی بدن و جایگاه‌های دامی از دیگر اقدامات دامپزشکی برای مبارزه با بیماری‌ها و انگل‌های خارجی است، یادآور شد: در این مدت ۲۰ هزار و ۴۸۴ راس دام سنگین، ۳۷ هزار و ۵۲۱ راس دام سبک و ۴۷۳ هزار و ۷۱۰ مترمربع از جایگاه‌های نگهداری دام در استان سمپاشی شده اند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: دامپزشکی ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.