سرپرست معاونت فضای مجازی دادستان‌کلی کشور:

خدمات اینترنت ملی باید با سرعت و کیفیت بالاتر و قیمت پایین‌تر عرضه شود

جواد جاویدنیا گفت: انتظار می‌رود با به اجرا در آوردن اینترنت ملی، سرعت و کیفیت خدمات بیشتر و بهتر شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، جواد جاویدنیا سرپرست معاونت فضای مجازی دادستان‌کلی کشور اظهار داشت: اینترنت ملی به این معناست که مردم بتوانند خدمات ضروری مورد نیاز داخل کشور خود را با استفاده از شبکه ملی اطلاعات مرتفع سازند؛ زیرا همان‌طور که قطع اینترنت از داخل کشور وجود دارد، قطع از خارج کشور نیز می‌تواند رخ دهد.

او افزود: بنابراین ما نیازمند یک شبکه ملی اطلاعات هستیم تا خدمات ضروری که مردم به آن نیاز دارند دچار مشکل نشود، ضمن اینکه در زمان قطعی اخیر اینترنت، بحث موتور جست‌وجوگر و پست الکترونیکی دچار ایراد شد که مردم مشکلاتی پیدا کردند، بنابراین این مشکلات باید مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی‌کل کشور با بیان اینکه "اگر تمهیدات از قبل آماده می‌شد شاهد قطع کامل اینترنت در زمان اغتشاشات نبودیم"، گفت: اگر ساماندهی‌ها و مدیریت شبکه‌های اجتماعی خارجی از قبل انجام می‌شد، کلیه دسترسی ما به سرورهای خارجی قطع نمی‌شد و اصلاً نیازی به قطع اینترنت نبود. این اتفاق یک تصمیم مقطعی توسط دستگاه‌های امنیتی مربوطه بود و در بحث اینترنت ملی به هیچ عنوان دسترسی‌های مردم به دنیای بیرون از کشور قطع نخواهد شد.

او با تأکید بر اینکه سرعت اینترنت ملی کم نخواهد شد، ادامه داد: از آنجایی که سرورها و پهنای باند و دیگر ملزومات داخلی هستند، انتظار می‌رود اینترنت با سرعت و کیفیت بالاتر و قیمت پایین‌تر به مردم ارائه شود. هرچند باید منتظر ماند و دید در اجرا چگونه این اینترنت را به مرحله اجرا در خواهند آورد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.